Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Federau
Jeg har lige anskaffet et Bravia KLD46Z5500 med tilhørende Sony hjemmebiograf med blu-ray afspiller og en DVD-optager, ligeledes fra Sony. Nu spekulerer jeg på at komme på nettet med dette udstyr. Jeg kan se at TV'et ikke kan klare det "uden videre". Der skal en server til, og det ville så være naturligt at lade en Sony Vaio klare jobbet. Spørgsmålet er hvordan det gøres. Jeg kan se at både Bravia og hjemmebiografen har LAN-indgang, men det forekommer lidt klodset at skulle gøre det med kabler. Er der en mulighed for at skabe trådløs forbindelse - til nettet og mellem Bravia (eller anlægget som sådant) og Vaio? Er der nogle gode ideer til opsætningen?
Jeg har internetforbindelse via kabel med direkte forbundet modem. Min PC er placeret et stykke fra anlægget.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Det er længe siden du har skrevet dette indlæg. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om du har fundet en løsning. Jeg har selv et Bravia KLD46WE5 og en VAIO laptop men aner ikke, hvor jeg skal begynde.
Af Federau
Jeg må sige at jeg ikke har arbejdet med problemet siden. Dels har jeg haft andre ting at tage mig af, dels er det sommer (haven og andre udendørs aktiviteter kalder), og dels er der et andet problem ved mit anlæg, der har optaget mig mere. Det drejer sig om at få TV'et og lydanlægget (Sony BVD-E300) til at fungere sammen ved brug af én fjernbetjening. Det fungerer rigtig dårligt, så dårligt at det faktisk er grund nok til at teturnere hele skidtet til Sony. Jeg får beskeder som: "TV lyd aktiv pga af problemer med kommunikationen med audiosystemet". Hvis jeg ind imellem arbejder med DVD-optageren (også Sony) sker det, at audiosystemets lyd falder ud. Det opdager jeg ved at lyden bliver dårligere, og ved lydregulering (jeg kan se at det er TV'ets lyd og ikke audiosystemets, jeg regulerer. Det værste er at Sonys hotline ikke rigtigt kan hjælpe, og (værre) at der ikke findes en brugsanvisning for brug af én fjernbejening til hele anlægget. Jeg agter at tage dette emne op i forum'et på et senere tidspunkt. Undskyld at jeg ikke kunne svare dig og for at jeg har læsset alt dette af!
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Forstår fuldstændigt din frustration i alle henseender. Jeg har en lille stak papirlapper med problemer, som jeg vil have styr på, men jeg orker ikke Sony hotline. Jeg har fået en del hjælp herinde, men sommetider tager det lang tid at få svar. Blandt andet kan jeg heller ikke få fjernbetjeningen til min BD afspiller til at virke på fjernsynet.

Jeg har også mange problemer med min VAIO og har fået hjælp fra hotline, som ikke var meget værd. Jeg har prøvet flere gange at brænde Recovery DVD'er, men både gennem hotline og alene er det ikke lykkedes. Den stopper efter den første er brændt. Vi kan jo skrive sammen, hvis vi finder ud af noget hen ad vejen. Måske falder vi over noget information på nettet. Lige nu er det sommeren som skal nydes.

P.S. Det er helt ok at læsse af. Håber det lettede :)