yakken skrev:Derudover er netop P-MVA panelet (som sidder i vX2025) kendt for ikke at have samme skavanker ved video som TN, S-PVA og S-IPS paneler.
Jeg er ked af hvis det ødelægger det at jeg lige smider et par af mine spørgsmål ind i tråden - synes det er ret relveant. Jeg smutter over og laver en anden hvis det ikke er ok

Hvor alvorlige er skavankerne reelt på s-ips?
Jeg har svært ved at gennemskue alt det her. Overvejer temmelig kraftigt den Dell. Designmæssigt er der ikke rigtig noget der slår den synes jeg. Men billedkvalitet har da en del at sige også. I jeres artikel om paneler fremgår det at S-IPS har visse problemer med at sort er let violet, og generelle problemer med kontrast i mørke nuancer. Har P-MVA meget mindre end det?
Betragtningsvinkel er jeg ikke så meget en ***** af. Har S-IS andre fordele over P-MVA?
Og hvor store er P-MVA's fordele over S-IPS i reel brug?
Og når så TN kommer ind i billedet igen lyder det på jeres artikel imo som om TN's eneste rigtige ulempe er betragtning, mens kontrat er god. og kontrast er ret vigtigt føler jeg.
Egentlig vil jeg gerne vide hvor store real-life forskellene er på disse tre typer. Det er jo egentlig også en ok slat penge