Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lys bag skærmen er en god idé så længe vi er nede i disse "små" størrelser under 50-60". Dog er den teoretiske anbefaling ikke lys med varierende farver, men derimod en hvid 6500 K lampe med konstant intensitet. Det hjælper til at afstresse øjnene og jeg har selv benyttet mig af det tidligere med udmærket resultat. Philips' modeller burde have en option så man kan instille lyset til at være stationært og kun lyse med én farve.
Brugeravatar
Af tvixen
Kan ikke råde dig til et supergodt mærke, men jeg ville holde mig fra Sony, da vi PS3 ejere lige har fået den største svinestreg fra Sony ever. Efter den seneste opdatering af PS3 er der nu Copy protect på alle kopierede film...Så når du igen vil se din ynglings film med Keano Reeves, siger den bare "Sorry this movie is protected by Cinavia" !:(

Det bliver også blive lavet på deres nye Blueray afspillere. OG det kunne også godt blive tilfældet på deres TV. DLNA kan på den måde blive fuldstændig ødelagt for dig, hvis du har eller vil se kopieret film DVD-Blueray-MKV-ISO-IMG osv osv. Og for den sags skyld afspilning fra USB !

Personligt syntes jeg Samsung 8705 lyder som et næsten perfekt TV..måske du skulle kigge på det :)
Af wenneberg
Tak for alle de gode tip og råd :D

Jeg er blevet lidt forelsket i Panasonics G20'er modeller, som jeg også lige så har vundet BT's test som det bedste VM tv på markedet. (Dog sikkert overgået af Panasonics egen topmodel).

Testen af det her på siden, gav også en del roser til tv'et og prismæssigt har jeg fundet det til 6.800,- afhentet, hvilket jeg synes er en okay pris for en 42" plasma.

Og jeg har kunne læse mig frem til at Panasonic efter sigende skulle have brugt noget af de patenter de købte fra Pioneer (KURO) i de nye 2010 modeller, og jeg havde jo håbet at skulle erhverve mig et Pioneer da jeg synes det havde et uovertruffent billede.

Derudover kan G20'eren en del alt muligt andet også og kan også opgraderes med USB dongle :)

Så jeg tror det blir den, men jeg kigger dog også stadigvæk på de LG'er som tidligere er blevet nævnt, selvom jeg ikke umiddelbart har den store stjerne i LG's produkter, men det er nok mere en smagssag end så meget andet.
Af Kratz
G20 går du i hvert fald ikke galt i byen med!
En fremragende skærm som burde opfylde de kriterier du har stillet op.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
wenneberg skrev:Jeg er blevet lidt forelsket i Panasonics G20'er modeller, som jeg også lige så har vundet BT's test som det bedste VM tv på markedet. (Dog sikkert overgået af Panasonics egen topmodel).
Prøv at gætte hvem der tester TV for BT og Ekstra Bladet ;)
Af wenneberg
yakken skrev:
wenneberg skrev:Jeg er blevet lidt forelsket i Panasonics G20'er modeller, som jeg også lige så har vundet BT's test som det bedste VM tv på markedet. (Dog sikkert overgået af Panasonics egen topmodel).
Prøv at gætte hvem der tester TV for BT og Ekstra Bladet ;)
Hehe Santa? ;;)

Men nu jeg har dig Yakken... HVORFOR har de lavet USB HDD optage funktion uden at putte en ekstra tuner i, så man kan se et andet program? Jeg ved godt man kan se noget over HDMI, men alligevel... *suk*

EDIT: Og noget helt andet, som nogle af jer TV nørder nok kan svare på :p

Hvor tit kommer der firm/software opdateringer til nye tv? Og er det noget man skal bruge tid på at holde øje med, eller er det mest smårettelser?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg gætter på, at prisen for den ekstra tuner, samt den yderligere software der skal programmeres er grunden til, at der kun er én tuner. Det er begrænset hvor meget ekstra der skal laves hvis man blot kobler en harddisk på og ikke giver den sin egen tuner.

Opdateringer skal du ikke sidde og holde vejret i forventning efter. De kommer sjældent og oftest med meget få ændringer - med mindre TV'et har graverende fejl. Nogle producenter opdaterer dog stort set ikke deres TV, selvom de har åbenlyse fejl og mangler.
Af wenneberg
Okay!

Så er det nye bestilt...*savle*

Det bli'r en god weekend :D
Af Plasmanewbie
Ikke særlig tit, det svinger dog fra producent til producent og mest smårettelser og andre (for mange) ubemærkelsesværdige finurligheder :)

Edit: Tillykke med valget! :) Giv gerne en tilbagemelding, når du får tv'et ind af døren og du har fået et ordentligt indtryk af det. Hvor købte du dit G20?
Af wenneberg
Jeg har købt mit G20 hos SHG.dk i Århus til den nette sum af Kr. 6.812,-, kunne godt have fået det lidt billigere hvis jeg havde købt det online andre steder, men så havde jeg ikke fået det før engang i næste uge, og der er kun få hundrede kroner i forskel

Og det er virkeligt et flot tv, både designmæssigt, billede og lyden er også okay, selvom jeg dog kører det meste lyd over mit surround anlæg istedet.

Jeg har dog det problem at min Xbox åbenbart forstyrrer det analoge tv signal (men det har jeg oprettet en anden tråd på :) )
Af Plasmanewbie
Det lyder lækkert :) Håber du bliver glad for det.