Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wenneberg
Jeg har læst i flere plasma anmeldelser at hvis man har et meget lyst rum, eller lettere oplyst rum skal man ikke købe denne model. Gælder det plasmaskærme generelt?

Nogen der kan svare på det? :o
Af Shooter DK
plasma har næsten altid haft en ulempe med at de har meget reflektioner dog skal det påpeges at mange af de nye LCD både ccfl og led er udrustet med en glasfront ligesom plasma tv'er så jeg vil ikke kalde det plasma relateret problem men et glas front relateret problem.
Af wenneberg
Ok! :) ergo man skal holde sig fra tv med glasfronte - tak for tippet :)
Af Danneck
Du skal bare vælge et tv hvor glasoverfladen er behandlet så det ikke længere er et problem. B&O har gjort det rigtig godt på et af deres tv har jeg i hvert fald set, og panasonic på deres model fra G20 og opefter, dvs. G20, V20 og VT20. Vælg hellere et tv hvor overfladen er behandlet fremfor et med plastik overflade.
Af xcardman
netop de fleste producenter af lcd er gået væk har en plastik(mat overflade).
heldigvis efter min mening.
Af JA
Faktisk lavede Panasonic i 2008 en plasma næsten uden reflektioner - ikke for at anbefale at du finder en sådan, men for info at det åbenbart godt kan lade sig gøre på plasma. Det er pt lidt et modefænomen med glossy skræm - nogen kan lide det andre ikke. Jeg personligt synes det er utåleligt.
Senest rettet af JA 24 jun 2010, 16:11, rettet i alt 1 gang.
Af wenneberg
Jeg forstår det heller ikke at alt skal være glossy... vi har da spejle nok i hjemmet :p
Af xcardman
glossy skræm eller ej
lcd ser ikke ud til at have rykket sig en meter i år
Men mat skærm er bare ikke optimalt, meget enkelt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selvom de fleste LCD efterhånden har en glossy overflade, så har de dog også stadig mulighed for en noget højere lysstyrke end plasma, hvilket gør det "nemmere" at overdøve sollys - hvis man altså skruer godt op for lysstyrken. Man bør dog have i baghovedet, at uanset hvad, så er det ret langt fra optimalt hvis man han sollys på en skærm.