Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wenneberg
Jeg vil have mig en fladskærm!

Bare ét problem!

Jeg har et gammelt Philips billedrørstv som skal aflives først! (min bedre halvdel vil ikke have vi køber et nyt før det gamle ikke virker mere).

Så hvad gør jeg? Nogen idéer? :p
Af wenneberg
Haha - Cola - ja ok, men det skal jo ligne et uheld, som de siger på film ;)

Og vand og elektronik... Taler vi ikke brandfare her? :p
Af glade
Man kan også skifte kæresten ud med en yngre model som sikkert har en flad i forvejen og give det gl til din eks :D

Og ellers må du jo sælge det med at tage hende ud og vise hende hvad en flad kan contra det i har der hjemme og hvor meget mere plads hun for til alt sit nips :-)
Af wenneberg
Hehe, nu er jeg lidt mere glad for kæresten end tv'et (heldigvis da) så den holder nok ikke :p

Jeg har forsøgt den anden model..uden held :(
Af DrOhm
Hvis du er lidt ferm på fingrene, så skift sikringen til strømforsyningen ud med én som er underdimensioneret (det halve i Ampare sku vel kunne gøre det). Så futter det også af mens men bruger det (eller når man tænder det, hvis den er FOR underdimensioneret) og så ser det jo ud til at det er brændt sammen det gamle skidt :).
PS du ska nok være lidt forsigtig med denne model da der er højspænding i skidtet, muligvis også når TV'et er slukket!
Brugeravatar
Af Weissbier
Du var ved at rengøre lysekronen med vand og sæbe, da spanden og/eller du faldt ned fra stigen...

Du var ved lufte ud i stuen, da en kraftig byge dukkede op ud af ingenting, og regnvand stod ind i stuen...

Du ville fjerne støvet under fjernsynet, da du desværre mistede grebet under flytningen...

Du tabte din mobil ned bag fjernsynet, men fejlbedømte, hvor langt fjernsynet kunne trækkes ud...

Du gik i dine egne tanker, da du stødte ind bornholmeruret, der fik overbalance og faldt uheldigt...

Hansi Hinterseer tonede frem på skærmen, da du ved en fejl slog over på ZDF, hvorefter fjernsynet kortsluttede...
Senest rettet af Weissbier 24 jun 2010, 12:17, rettet i alt 1 gang.
Af HSKS
Jeg har haft samme problem... ;)

Pil sikringen ud.... Lad være med at sige noget før hun selv skal se tv og hov,det virker jo ikke :o

Der fik jeg så bestilt det første plasma i rækken.... :p
Af wenneberg
Weissbier: Oh no! Ikke Hansi Hinterseer... :D

DrOhm: Netop også derfor jeg er lidt skeptisk omkring at hælde vand i TV'et, pga. spænding.

HSKS: Ok, den skal jeg så lige have undertekster på, sikringen hvor?
Af HSKS
Der sidder i alle fjernsyn en sikring ved siden af strømforsyningen,som regel en glassikring.. men pas lidt på,der kan være strøm i skidtet :o
( ikke sikringen men det der er ved siden af,spoler og så videre)
Af wenneberg
HSKS: Okay tak! Jeg kigger på det når jeg kommer hjem - Jeg har dog aldrig bemærket sikringer på siden af strømforsyninger før, så det er jeg da lidt spændt på at se. Tak for tippet! :D
Af cybamerc
Billedrør er ikke glade for magneter. Jeg ved ikke, hvor kraftig magneten skal være for at tv'et reelt ødelægges, men det kunne være en mulighed.
Af wenneberg
cybamerc: Jeg tror desværre det kræver en ret stærk magnet, da tv'et vistnok er ret godt afskærmet. Men ellers et godt bud.