Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ace
Jeg har netop modtaget en Dell U2311H men til min store overraskelse, så hænger den lidt i højre side. Jeg kunne ane det med det samme jeg fik sat skærmen på sin stander, og har haft et vatterpas på til at bekræfte det.

Den hænger i højre side, som også er den side man kan dreje hele skærmen fra horisontal til vertikal, så det kunne tyde på noget slap mekanik.

Er der nogen som ved hvad jeg selv kan gøre ved problemet? Det vil være pokkers irriterende hvis jeg skal til at kontakte dustin/dell, når skærmen ellers er super, men problemet er næppe til at leve med.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sådan er det på stort set alle skærme med pivot. Hvorfor ved jeg ikke, men både Samsung 971P og Dell U2410 her foran mig gør det samme.

Men kan du ikke sætte den i vatter ved blot at dreje den? Eller falder den tilbage i den skæve position?
Af Ace
Utroligt at de fleste har tendens til sådan en åbenlys fejl, men nej, jeg kan desv. ikke ændre på det ved at dreje den, den hænger bare. Jeg kan sidde og holde den oppe med en finger i højre side, de 3-5 mm. den hænger, men den vil ikke af sig selv.
Af SLL
Hvis du har en stjerne skrutrækker, så kan du selv fikse det hængende problem -) De U2410 modeller jeg har haft, har alle haft problemet med, at den hængte lidt ned i den ene side.

Tag panelet af soklen, og løsen de fire stjerne skruer på sokkel beslaget en lille smule. Drej beslaget modsat den retning skærmen hænger i (det er ikke mere end 1-2 millimeter det kan drejes!), men nok til, at det retter op på skærmen. Husk, at spænd skruerne igen.

Til sidste, monter skærmen igen, og nu skulle den gerne hænge lige :-)

Det er for dårligt, at Dell ikke retter op på sådanne problemer i deres produktion. Problemet har eksisteret siden den første U2410 kom på gaden, og køre åbenbart videre gennem hele deres U linje af skærme :(

SLL