Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
JA skrev: Dette er præcis hvad problemet er - man læser ikke det der står. Jeg skrev de fleste plasma larmer - og det gør de - men man vil absolut læse det som om jeg skriver alle Hvis ikke i kan læse, måske et studenterkursus ville være en god ide i sommerferien ;)
Så bliver jeg endnu engang nød til at bede om noget dokumentation på den påstand.
Det kan godt være en del plasma skærme larmer, men jeg er sjovt nok stadig ikke stødt på nogen af dem, og jeg immervæk set en del plasma TV efterhånden.
Af mhca
Kratz skrev: Så bliver jeg endnu engang nød til at bede om noget dokumentation på den påstand.
Det kan godt være en del plasma skærme larmer, men jeg er sjovt nok stadig ikke stødt på nogen af dem, og jeg immervæk set en del plasma TV efterhånden.

Man hører aldrig folk komme og sige "Wow, nu skal du høre, jeg har et plasma, der ikke larmer."
Derimod skal folk nok brokke sig, hvis noget generer dem. Det gælder alle brancher. :-)
Så mon ikke det er derfor, at man ukritisk kan finde på at konkludere "de fleste" plasmaskærme larmer, selvom det måske kun er en brøkdel...

Til trådstarter:
Mange forsøger at overbevise dig om, at du bør hoppe på 3d-vognen.
Jeg ville selv være meget fristet af dette, men du bør nok vurdere, hvor mange personer du typisk sætter dig til rette sammen med for at se film.
For er det mere end 4, så er det en del ekstra pr. brille, du skal betale.

Men du kan selvfølgelig bare vælge at se filmen i 2d, hvis I er for mange til 3d.
Jeg ville selv kigge på Panasonic VT20 eller evt. Samsungs PS50C7705. Prøv evt. at vurder på designet og på komforten af briller.
Testen mangler vi jo stadig på Samsung'en.
Af JA
Nu da projekter ikke er en option - ville jeg stadig anbefale en 21:9, det efter min mening optimale til hjemmebiografen. Det er en tam fornemmelse at se film på en 16:9 ift, samt du får et lærred i størrelsen der svarer til en 65". I de reviews jeg har læst af 21:9 skriver de alle som én at 21:9 er den ultimative filmoplevelse.
Af xcardman
21:9 er godt hvis

man kun ser 2:40 film og kan få et ordenligt tv display i 21:9
det kan man ikke og kommer sikkert heller ikke før oled i 21:9.
samt producenten laver en ordenligt billedebehandling

nogen bruger så cinemascope til 21:9 sammen med en projektor og ja det er fedt.

Men prisen overstiger langt de 18.000 kr som var beløbet i denne tråd
for alt hvad der hedder 21:9 både tv og projektor

I de reviews jeg har læst af 21:9 skriver de alle som én at 21:9 er den ultimative filmoplevelse
så kan man måske bedre forstå dine indlæg på denne tråd
enhver kan vil læse en reklame og lave det om til en konklusion
Af JA
JO nu hvor jeg læser konklusionen - hvor alle andre bruger stor ord, nøjes flatpanels med "vellykket" ;) ( må tilstå jeg ikke har været opmærksom på flatpanels test )
og skriver: Det brede format tilføjer en ekstra dimension til nye biograffilm og af samme grund benyttes det også på flere projektorer' En klinisk anmelderform uden den store begejstring eller arangement.

min egen oplevelse er også "vellykket" + nogle flere ord som jeg ikke vil trætte yakken med ;)

Altså - nogen begejstres ved en stor filmoplevelse og er meget visuelle - andre er ikke - min kone eksempelvis er ikke visuel og ret ligeglad om det er en 22" eller 50" og billedekvalitet iøvrigt, det er handlingen der tæller, man har tit opfattelsen at nogen ikke er specielt visuelle, men mere nørdet og ser på tal, målinger etc som betyder mere for deres psykologiske oplevelse fremfor den egentlige visuelle oplevelse - det er der ikke noget galt i, vi er alle forskellige. Nogen har den størtse oplevelse når Amblight er slået til, andre når det er slået fra. Jeg er sikker på nogen kraner har den største oplevelse på et pænt TV der ikke er for stort. Andre hvor prislappen med de 108.000 stadig sidder på, igen andre med et 14 år gammelt CRT og luner sig med det billige TV O_O

Problemet opstår når nogen vil pådutte andre deres måde at fungere på - men når man ved lidt om at ikke alle er lige visuelle og visa versa etc, går det heldigvis ;) ellers ville vi blive skilt fra vores koner, der ville være krig i gaderne også her ;)

@xcardman
enhver kan vil læse en reklame og lave det om til en konklusion

Jeg har naturligvis selv set dette live, flere gange - tror du virkelig jeg ville vente 1 år på noget jeg ikke havde undersøgt grundigt - vi er langt forbi impulskøb ;). Prisen var iøvrigt forleden 14.200 i en tysk web shop, er nu udsolgt, men fås til godt 2.200 euro i andre ;) vi taler om ca samme pris for et 65" lærred ift det væsentlig mindre lærred på en 55" 16:9 !
Af JA
Senest rettet af JA 23 jun 2010, 16:24, rettet i alt 5 gange.
Af xcardman
du kan blive ved

Prisen var iøvrigt forleden 14.200 i en tysk web shop, er nu udsolgt
det kan man vil kun grine lidt af, den er ikke kommet i handlen endnu

men du synes jo også din sidste phillips var den bedste skærm stort set
så det kommer nok ikke bag på nogen
man må bare håbe phillips har lavet hele deres billedepolitk om
samt få langt mere ud deres lcd panel end alle andre i år
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JA skrev: og skriver: Det brede format tilføjer en ekstra dimension til nye biograffilm og af samme grund benyttes det også på flere projektorer' En klinisk anmelderform uden den store begejstring eller arangement.
Ja, man kan vel altid trashe de anmeldelser der ikke lige liner op med ens egne forventninger. Der er adskillige helsiders gennemgang af skærmen over den konklusion du har fokuseret på. Min pointe er blot, at der også findes en mellemting mellem "elendigt" og - for at bruge dit eget udtryk - "ultimativ". Cinema-skærmen falder ikke ind under hverken den første eller den sidste. Hvorfor skal tingene være "verdens bedste" - for det er vel dét "ultimativ" skal oversættes med?
Af JA
xcardman skrev:du kan blive ved

Prisen var iøvrigt forleden 14.200 i en tysk web shop, er nu udsolgt
det kan man vil kun grine lidt af, den er ikke kommet i handlen endnu

men du synes jo også din sidste phillips var den bedste skærm stort set
så det kommer nok ikke bag på nogen
man må bare håbe phillips har lavet hele deres billedepolitk om
samt få langt mere ud deres lcd panel end alle andre i år
Sidste års model xcardman.
Af JA
yakken skrev:
JA skrev: og skriver: Det brede format tilføjer en ekstra dimension til nye biograffilm og af samme grund benyttes det også på flere projektorer' En klinisk anmelderform uden den store begejstring eller arangement.
Ja, man kan vel altid trashe de anmeldelser der ikke lige liner op med ens egne forventninger. Der er adskillige helsiders gennemgang af skærmen over den konklusion du har fokuseret på. Min pointe er blot, at der også findes en mellemting mellem "elendigt" og - for at bruge dit eget udtryk - "ultimativ". Cinema-skærmen falder ikke ind under hverken den første eller den sidste. Hvorfor skal tingene være "verdens bedste" - for det er vel dét "ultimativ" skal oversættes med?
yakken - du er jo moderator, hvorfor blander du dig hele tiden i debatten, er der noget galt i at debatere hvilken skærm til en hjemmebio ?
Af xcardman
Og

de sidste to der er tilbage er sony og phillips topmodel
ellers er der jo ikke sket noget i år udover 3D

lcd er ikke optimal til 3D, samt phillips løber ind de samme problemer som en LG lx950
samt hvad gør man med alt andet 2:40 materiale
køber et til tv og sætter ind i stuen
en dyr fornøjelse
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvem er du til at bestemme om jeg må deltage i en debat eller ej?

Jeg henviser til vores egen test af den skærm du selv er hooked på, og responset er at det er en klinisk test uden arrangement. Skulle jeg blot lade den gå forbi? Hvad havde du regnet med?
Af JA
yakken skrev:Hvem er du til at bestemme om jeg må deltage i en debat eller ej?

Jeg henviser til vores egen test af den skærm du selv er hooked på, og responset er at det er en klinisk test uden arrangement. Skulle jeg blot lade den gå forbi? Hvad havde du regnet med?
Det er jo korrekt, men ikke nødvendig noget galt i det - men anmelder skriver intet om sin egen visuelle oplevelse ved at se film på en 21:9, konstaterer blot at formatet er bredere - modsat de fleste andre tests ( må heller skrive "de fleste" i tilfælde du finder andre kliniske tests ).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7