Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle!

Skal til at købe en 32" tommer fladskærm til stuen, i først omgang til analogt signal (kabel-tv), men senere formodentlig også til et digitalt signal.
Det skal kunne tilsluttes mit anlæg (RCA - beklager men jeg er studerende), så lyden på de indbyggede højtalere er underordnet...

Jeg har haft kig på:
Samsung LE32B650
Har også overvejet en UE-model, men ingen RCA...
Sony KDL-32EX500
Philips 32PFL5404H

Samsungen har jeg set både med et analogt og digitalt signal - og det er et ret pænt billede, men har ingen idé om hvordan de andre er, eller om det er noget andet man skal gå efter?

Håber der er nogen der gider at hjælpe, kan se at det svømmer lidt over med hjælp til 32" indkøb...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har den nye model fra Philips stående - 5405H - som der vil komme en test af inden længe. Alle tre er dog udmærkede TV, selvom du vil kunne få større TV til samme penge (og billigere). På et analogt signal kan plasma have en fordel, men så er vi oppe i mindst 37".
Af Plasmanewbie
Med risiko for at være flabet og såfremt du kan finde små 700 kr. ekstra i budgettet, kan jeg informere dig om, at du kan få Sonys KDL-40EX500 for 5.684 kr. inkl. fragt: http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=793576

Det er et rigtig lækkert tv, og i mine øjne bliver 32" meget hurtigt for småt, når det skal bruges i en stue :)

Edit: Så lige, at man faktisk kan købe tv'et hos Wupti til den nette sum af 5.166 kr: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2574600/ ... ign-Priser

Det må sgu siges at være spotpris :)
Af Sveske
Hehe, kan godt lige at I begge foreslår større tv, men 32" er max dels pga en lille stue og dels pga lillemor...
Af Plasmanewbie
Hvor stor er stuen?

Min egen mor var ik' meget for at få et for stort tv, men da hun så Sony tv'et live var hun solgt - det på trods af, at sofaen kun står omtrent 2 meter fra tv'et :)

Måske du skulle arbejde lidt på lillemor, inden du træffer den endelige beslutning? ;)