Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hugoianer
Hej
Håber ikke at mit indlæg fremstår alt for rodet. :(
Som overskriften lyder, har en philips LX710 receiver 6.1 og står foran at skulle have en blu-ray afspiller.

kan forstå at nye receivere har hdmi indgang til lyd så den optimale lyd bliver sendt fra blu-ray Hdmi, men har umiddelbart ikke specielt lyst til at skulle købe receiver også.

min receiver har optical & Coaxial og derudover 7 phone indgangskanaler.

Skal jeg have en blu-ray afspiller med 7 phone udgangskanaler for at få fuld lyd eller kan det ske via optical eller coaxial ?

Hvis det kun kan ske via 7 x phone er der så nogen der kender en god billig afspiiler og hvis ikke og jeg skal have en hdmi receiver, så nogen der kender en billig en der er ok ?

ser frem til lidt indput da jeg er totalt i vilrede her
Af Kratz
Som du selv er inde på, overføres lyden nemmest over HDMI, men som du også nævner kan HD lyden også overføres over 5.1 analog (din receiver har ikke 7.1 indgange så vidt jeg kan se).
Du kan også overføre 5.1 lyd over optisk eller coaxial, men så er det ikke længere HD lyd, og det ville være synd og skam med Blu Ray...

Derfor vil jeg da også foreslå du finder en Blu Ray afspiller med 7.1 analoge udgange. Nu skriver du ikke hvad den må koste, men et godt bud kunne være denne Panasonic: http://www.whathifi.com/Review/Panasonic-DMP-BD85/ som du kan få til omkring 2.000 kr.