Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Yoshidk
Jeg købte for en måneds tid siden en LG 42SL8500 og er super glad for den..

Dog tror jeg den har en fejl, hvis jeg zapper igennem kanaler i noget tid og ender på en kanal, får jeg ofte dårlig forbindelse, lyden falder ud et kort sekund og der kommer noget der ligner pixelfejl forskellige steder, som om forbindelsen er dårlig.. Dette sker så et par gange i minuttet..

Hvis jeg så genstarter fjernsynet forsvinder det oftest..

Havde 2 dage hvor jeg så Analog TV, der opstod fejlen ikke..

Så opdagede jeg den kunne digital TV via DVB-C tuneren, og det er kun her fejlen opstår..

Det er ikke en alvorlig fejl, og mener ikke jeg vil sende den eller have tekniker på, men har nogen oplevet noget lignende eller ved hvad det kan skyldes?

Men tænkte derimod om det var noget der kunne ordnes med en firmware opdatering, men jeg kan ikke finde sådan en, kan det passe der slet ikke er udkommet nogle opdateringer til TVet?

Jeg har forresten Yousee

-Yoshidk
Af igel
Hej

Det er ikke dit fjernsyn, det er galt med men signalet fra YouSee. Så du skal nok have en tekniker ud for at tjekke antennekabel og stik efter. De vil rigtig gerne sælge dobbeltafskærmede antenner ::l . I vores tilfælde kunne vi nøjes med at få et stik oppe på loftet skiftet. Dog er signalet til ZDF og Infokanalen meget dårligt, så billedet hakker og lyden er elendig. Vi ser sjældent de to kanaler, så vi har ikke rigtigt gidet at gøre noget ved det. Problemet var der desværre ikke, da teknikeren var der. Den "operation" vi fik lavet kostede ca. 260,- kr.

Venlig hilsen
Igel
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville så afgjort også få set på kabelføringen først. Digitale signaler er langt mere følsomme overfor støj end analoge, så hvis det analoge signal er fint, men det digitale giver knas, så tyder det på fejl i signalvejen. Du kan forholdvist billigt skifte både antennekabel og stik til noget med ordenlig skærmning. Køb dobbelt eller trippelt skærmet kabel og stik i metalhus.