Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
Pas på.
Det nye Panasonic TX-P50VT20E kan ikke lide DR's logo, der bruges under fodbold VM. Her refereres til eks.vis logoet CAM-DAN, med sort baggrund.
Dette logo har været vist i 90 min., men er endnu ikke vasket væk. Jeg håber det forsvinder, når min BurnInWash DVD er færdig.
Af Tom-H
Har selv problemer med lidt Burn In, det er dog på en G10 og det er fra TV2 News, har haft det før med News logo'et men havde så fået det væk og havde ikke haft det i lang tid men det er pludselig kommet tilbage igen. Har kørt min burninwasher dvd par gange men det ses stadig, kan ikke huske hvorlænge den skal køre den dvd, men 1 nat er åbenbart ikke nok.
Brugeravatar
Af MigSelv
Har aldrig haft problemer med min TH-42PZ800, ærgerligt at et nyt TV er et tilbageskridt.
Af Senic
MigSelv skrev:Har aldrig haft problemer med min TH-42PZ800, ærgerligt at et nyt TV er et tilbageskridt.
Hvordan har du indstillet dit tv ? hvilken profil kører du med ?
Absolut ingen problemer her - mit er så et V20
Brugeravatar
Af MigSelv
Jeg kører med THX profil, og alle billedbehandlings indstillinger i off.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er forlydender om at VT20 er ret følsom overfor stationære logoer i de første timer. Da panelet er anderledes end de andre modeller, så er det ikke sikkert, at man vil opleve problemer på disse også. Vores bruger Bantam har lavet målinger på dette og anbefaler, at man evt. bruger en break-in DVD eller skåner TV'et de første ~200 timer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, VT20 er lidt mere følsom over for retention i starten pga. den nye fosfor, som ikke anvendes i de andre modeller. Derfor skal den helst køres ind, mens der er ikke er lige så stort behov for dette på f.eks. G20 modellen.
Af Shooter DK
jeg kom lige til at tænke på hvorfor er det at producenterne ikke lige lader tvet køre med flimmer eller andet af den slags der hele tiden ændres i en små 200-300 timer for så ville tvet være kørt til med det samme og så kunne producenten også formentligt opdage en masse fejl som kunne spare tid og penge og besvær for kunden?
Af bantam
Det ville være god praksis at køre et fuldt break-in fra fabrikken - men det vil givetvis fordyre produktet alene pga. håndtering, strømforbruget, tiden som skærmen optager plads på produktionsarealet og initiel lavere omsætning for modellen.

Mit gæt er kort sagt, at et stærkt konkurrencepræget marked med fokus på prisen re en del af grunden til, at der ikke køres break-in i større omfang ab fabrik.
Af ErikUkendt
Jeg er en af dem der har fået fast DRHD logo oppe i venstre hjørne på mit G20.

Tv'et indkørt med THX fra starten og andre sikkerheds foranstalninger. Men logoer på tv stationen, havde jeg ikke taget nok i ed.

Men som jeg altid skriver: TVet er godt, men pas på med logoer!

Her er også en tråd, hvor jeg og andre ømmer os over problemet:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 996#832996
Brugeravatar
Af MigSelv
Er irriterende, at et nyt TV er dårligere. Vel, har fået nyt TV, men tør ikke bruge det. Godt der er andre TV i huset, så kan de vælges istedet.
Det ser dog ud til, at BurnInWasher har hjulpet ( måtte dog "vaske" med indstilling dynamisk, ellers hjalp det ikke ).
Af bleze
Der burde være en "lov" omkring hvordan logo'er vises på kanaler. Playhouse Disney havde en gul Mickey Mouse som ikke var transparant og fyldte ca 1/6 af skærmen. Den brændte sig fast. Hvad sker der for dem der styrer kanalen!?

Jeg vil foreslå at logo'er skal skifte plads konstant. Dette kunne være mellem scene skift, efter reklame blokke osv. Skift kunne være lidt til venstre og lidt til højre, eller mellem højre og venste side etc.

Logo'er bør også være meget transparente.

En anden snak er konsol spil's GUI
Brugeravatar
Af KristofferA
Problemet er jo blot at langt de fleste har LCD og her er det ikke et problem.
Af cableguy
Jeg synes ærligt talt, at det er for ringe, at Panasonic ikke har fået styr på retention.
PS Jeg har selv et Panasonic plasma