Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malke
Gælder tilbuddet stadigvæk med 6745'eren?
Af malke
Tjald skrev:Nu håber jeg da ikke, vi har bestilt katten i sækken. Den nedenstående tråd på minhembio.com er bestemt ikke positiv overfor vores bestilte model.

http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... pic=263467

De brokker sig især over clouding og dårlige betragtningsvinkler :((

Jeg har ikke kigget på linket endnu. Men har du ikke selv været ude og se skærmen?
Af Tjald
Jeg har været ude og kigge på den et par gange, og jeg synes ikke, jeg kunne genkende problemerne. Nu er clouding dog meget svært at spotte i butiksmiljøer, hvor der typisk er meget lyst...
Af copper
Jeg har også været forbi hifiklubben igen. Kan altså heller ikke genkende disse problemer. Synes det er kanon skarpt billede. Synes heller ikke der er nogen bemærkelses værdig forskel på 6005 i forhold til 7705 og 8705.

Glæder mig bare til skærmen kommer i starten af næste uge.
Af nielsbroge
Tjald skrev:Nu håber jeg da ikke, vi har bestilt katten i sækken. Den nedenstående tråd på minhembio.com er bestemt ikke positiv overfor vores bestilte model.

http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... pic=263467

De brokker sig især over clouding og dårlige betragtningsvinkler :((
Jeg har fundet denne ret interessante udtalelse vedr. clouding på 6000 serien på det norske AVforum (http://avforum.no/forum/tv-apparater/10 ... c6005.html)

"hva slags panel jeg får på 6715 er avhengig av panellotteriet til Samsung..i flg.folk på AVS forum er det hittil registrert 7-8 forskjellige panel i 6000 serien,SQ01,SQ02,C,n osv osv,så en demo 6005 på hifi klubben med ekstrem clouding,vi stilte mye,men det ble ikke borte,håper iallfall 6715 er like bra som 6005 jeg låner.Noe av cloudingen kan i følge avs folka komme av at bakplata er skrudd for hardt på,så ved å løsne skruene en halv omdreining blir det mye bedre.."

...så det er bare frem med skruetrækkeren, hvis man har været uheldig med panelmodellen... :|
Jeg synes det virker lidt underligt, at man ikke ved, hvad man får når man køber en helt specifik model, f.eks ue46c6005, som åbenbart kan leverer en performance, som er afgørende forskellig alt efter hvilket panel, der er i tv'et !
Af malke
Hvis det virkelig er sandt at der er forskellige paneler, så skulle man næsten tro at vi fik de 'gode' eftersom at modellen har været i restordre?..

Men håber da virkelig at det er en and det med de forskellige paneler :(
Det med 7-8 forskelige panels gelder usa modeller og kilden er flere lange topics paa avsforum,usa.men også i europa maa vi regne med flere forskjellige paneler.jeg har en 40c6005 hjemme nu,den har meget godt bilde,litt clouding om aftenen ved mørke scener men jeg har ikke kalibreret den.
Flere skriver om at skruene er satt for haardt fast og at det presser bagpladen.et par sier de reduserte cloudingen med 80-90%!!!! ved at løsne skruene litt.jeg kan ikke hva for type panel mit tv har,paa tidligere aars modeller stod det paa bagsiden av tv men jeg kan ikke finde noe..jeg haaper dere er heldige med tv køpet ,mvh Lars
Af copper
Hvis det viser sig at der er store problemer med skærmen i henhold til visse paneltyper, så ryger den bare retur. Der er jo 14 dages fortrydelsesret...

Men håber da ikke der er nogle problemer. :s
Af Kentmotor
er der nogle der har hørt noget endnu?

Kent
Af Tjald
Jeg har lige fået mail om, at min skærm er blevet afsendt.
Af SkyBenji
Det samme her.. Skærmen er afsendt og venter nu kun på at høre fra fragtfirma, hvornår de kan komme med den... :-)
Af malke
Same here :) - nu må den tlf gerne snart ringe ;)
Af copper
Jubii. Har også fået mail. Håber den kommer i morgen
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17