Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

Et super godt forum, og en super hjemmeside. Thumbs up! 8)

Håber der er en eller flere der kan give mig en forklaring, eller om ikke andet, så blot svare kort ja, eller nej :)

Spørgsmållet går på om jeg kan kører følgende setup:

Jeg har en PS3, en WDTV Live og et mediecenter. Alle 3 dele bliver smidt op via HDMI til mit nyerhvervede Panasonic TX-P50G20E. Så langt så godt.

Nu vil jeg mægtig gerne have lyden fra TV'et over i noget surround. Jeg har kig på et Logitech 5500z, surround system, som kun har coaxial samt optisk indgang i.

Da TV'et har en optisk udgang, er min tanke at kører lyden fra TV'et over optisk kabel.

Så altså fra PS3, WDTV Live samt mediecenter via HDMI til TV -> fra TV via optisk til surround.

Er det muligt at bibeholde 5.1 lyd?

På forhånd tak.
Senest rettet af Teglhus 21 jun 2010, 12:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Ganske kort - nej. TV sender videre i 2.0 DD
Af Minii
Pis. Det er bare upraktisk så.. Havde selv præcis samme idé, men mit optiske kabel er bare ikke langt nok, så har ikke fået afprøvet det endnu.

Har et Ex500 55, og Z5500, som virkelig er et fedt anlæg.
Udover det kører jeg med CD's Sagem PVR 101ST, som har delay på Coax. Hvad gør man så lii' ?

Regnede med jeg kunne sætte det til fjernsynet over HDMI, og videre til optisk i Z5500'eren, men nej ?

PS3'en skulle også gerne køre optisk, og mit mediecenter også... Nu løber vi så tør for optiske input's :s Dog kan mediecenteret køre Coax også, men stadig. Min Sagems box står stadig med aben, idet der er forsinkelse på lyden, hvilket de nok aldrig får styr på :( Har haft boksen i 2 år, og stadig samme problem.
Af Teglhus
Det er noget rigtig øv. Er den eneste løsning så at få en forstærker som kan modtage HDMI, hvis det skal videreføres fra TV'et? :(
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Den eneste "holdbare" løsning er en surroundreceiver, hvor de forskellige enheder tilsluttes direkte.
Coax/optisk kabel til 5.1, og hdmi til HD lyd. Her anbefales en receiver med HDMI monitor out til TV.
Af Kratz
MigSelv skrev:Hej
Den eneste "holdbare" løsning er en surroundreceiver, hvor de forskellige enheder tilsluttes direkte.
Coax/optisk kabel til 5.1, og hdmi til HD lyd. Her anbefales en receiver med HDMI monitor out til TV.
Du har fat i det rigtige.
1) Det er aldrig en god idé at køre lyd fra andre enheder gennem TV'et. Ud over lyden forringes ganske gevaldigt sendes den også kun videre i stereo.
2) HD lyden går tabt hvis ikke den sendes over HDMI fra PS3.
Af Teglhus
Kratz skrev:
MigSelv skrev:Hej
Du har fat i det rigtige.
1) Det er aldrig en god idé at køre lyd fra andre enheder gennem TV'et. Ud over lyden forringes ganske gevaldigt sendes den også kun videre i stereo.
2) HD lyden går tabt hvis ikke den sendes over HDMI fra PS3.
2. Men hvis jeg bruger HDMI kablet fra PS3 til forstærker, hvordan får jeg så PS3 billede over på TV'et? :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
De fleste up to date receivers har også HDMI monitor out, derfra forbindes TV'et.
Af Kratz
Og bestemt et godt bud på en klasse receiver til en billig pris!
Af ajhals
Vil det så sige, at TV kanaler der sender DD5.1 også kun kan sendes til forstærkeren via HDMI og ikke optisk...:S?.... I så fald crap :( !!