Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Knerk
Hej!

Sikke et godt og informativt forum :)

Jeg står nu og skal vælge mellem følgende 2 50" LG Plasma'er:

50PS8000
http://www.dustinhome.dk/pd_5010382764.aspx

50PK750
http://www.cinemagic.dk/shop/lg-50pk750-6033p.html

Umiddelbart har jeg svært ved at finde forskellen mellem de to, når vi taler billedkvalitet - den eneste forskel er vel antal indgange og design??

Kan i hjælpe mig til at foretage det rigtige valg?

Kan oplyse, at jeg forventer at bruge skærmen til 50% HTPC, 30% konsol (Wii/PS2) og 20% TV (TDC IP TV).

På forhånd tak for hjælp!

Peter[/url]
Af Rod1983
Hej Knerk.

Af de to modeller ville jeg vælge PK750'eren. Der er to grunde: 1. Det er en nyere model der ikke forfærdelig dyr og 2. Gengivelsen af sort er forbedret ifht. PS8000'eren :). Du skriver også at du i 50% af tiden vil bruge den til HTPC. I den forbindelse vil jeg opfordre dig til at læse anmeldelsen af PK950'eren her på siden og vurdere om retentionen bliver et problem. Held og lykke med det :)
Af mjkc
Rod1983 skrev:Hej Knerk.

Af de to modeller ville jeg vælge PK750'eren. Der er to grunde: 1. Det er en nyere model der ikke forfærdelig dyr og 2. Gengivelsen af sort er forbedret ifht. PS8000'eren :). Du skriver også at du i 50% af tiden vil bruge den til HTPC. I den forbindelse vil jeg opfordre dig til at læse anmeldelsen af PK950'eren her på siden og vurdere om retentionen bliver et problem. Held og lykke med det :)
Enig.

Jeg har et PK950N og jeg har overhovedet ingen problemer med retention. Det skal dog siges, at jeg ikke har brugt det til HTPC. Men selv lang tids stillbillede via PS3 har ikke givet nogle problemer.
Af lutuc
hvad betyder det når fx det ikke er en nordic model han har fundet? kan nemlig ikke finde en 750n nogen som helst steder, hvor de har den på lager..
Af mjkc
lutuc skrev:hvad betyder det når fx det ikke er en nordic model han har fundet? kan nemlig ikke finde en 750n nogen som helst steder, hvor de har den på lager..
Har du prøvet Justbuyit.dk - de har normalt den på lager. Der kan du også finde forklaringen på N-modellerne.
Af Knerk
Tak for jeres input!

Har købt 50PK760 fra NemoIT ... håber at modtage den i morgen :) :)

Bliver dejligt at kunne film på en stor skærm :p :p
Af Plasmanewbie
Tillykke med købet, har selv købt præcist samme skærm fra nemoit.dk, og ku' ikke være mere tilfreds :) Fantastisk billede og design til en rigtig skarp pris.

Har desuden tilkøbt en 4 års serviceaftale fra www.securator.dk, da jeg gerne ville sikres mod pixelfejl mv...
Senest rettet af Plasmanewbie 22 jun 2010, 13:27, rettet i alt 1 gang.
Af Shooter DK
Plasmanewbie skrev:Tillykke med købet, har selv købt præcist samme skærm fra nemoit.dk, og ku' ikke være mere tilfreds :) Fantastisk billede og design til en rigtig skarp pris.

Har desuden tilkøbt en 5 års serviceaftale fra www.securator.dk, da jeg gerne ville sikres mod pixelfejl mv...
var det let når du havde købt skærmen fra en anden side så at købe en forsikring hos securator.dk for går nemlig selv og venter på elgiganten skal få samsung c7705 plasma på lager til 13989kr. og så tænkte jeg så på at tilkøbe den forsikring?

sorry off topic
Af Plasmanewbie
Hej Shooter

Ja, det var ikke noget problem overhovedet :)

Det eneste, Securator forlanger, er, at den købsdato, man oplyser hos dem, skal være præcis den samme, som den, der står på købsfakturaen. Derudover, skal aftalen indgås inden 14 dage efter købet, men det burde også være rigelig tid :)
Af lutuc
760'eren er heller ikke en dansk model vel?
Af Plasmanewbie
De "danske"/nordiske modeller har et N i modelbetegnelsen, så PK760 modellen er ikke dansk nej. Det er parallelimporteret, men tunerne og menuerne er præcist magen til dem, der sidder i de nordiske modeller :)
Af crazzy
Det eneste ved nemoit jeg ikke forstår er at de skal have 71kr i betalingsomkostninger, det synes jeg er vildt.
Af lutuc
så man går kun glip af den lg forsikring ting?
Og undskyld jeg har lånt din tråd #0;-)
Af Plasmanewbie
Jep, det eneste, man går glip af er de 2 års garanti mod pixelfejl, som LG Nordic tager sig godt betalt for :)