Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JA
@lennon og Martin Jeg tror de der interesserer sig for 21:9 er ret ligeglade med hvad du/I synes og hvorfor ;) Hvis vi alle skulle blande os i andres interesser og udrede vores negativiteter, ville det hele som du siger i mudderkastning, som I nu er godt på vej til at ændre den tråd til mine herrer.
Senest rettet af JA 20 jun 2010, 19:15, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
JA skrev:@lennon Jeg tror de der interesserer sig for 21:9 er ret ligeglade med hvad du synes og hvorfor ;)
Meget muligt, - men nu spurgte du jo feks selv hvorfor jeg skrev i tråden :(
Af JA
lennon skrev:
JA skrev:@lennon Jeg tror de der interesserer sig for 21:9 er ret ligeglade med hvad du synes og hvorfor ;)
Meget muligt, - men nu spurgte du jo feks selv hvorfor jeg skrev i tråden :(
Gosh for den ........ lad vær med at skrive i denne tråd Lennon ! Også dig Martin - tak !
Af noxity
JA, hvis du så samtidigt stopper dit ULV2 propaganda i de andre tråde, så tror jeg alle er glade. Ikke fordi du ikke må snakke om teknologien, det er du velkommen til, det lykkedes dig bare på en eller anden måde at få alle dine indlæg til at fremstå som den evige sandhed, hvilket hurtigt bliver ret så irriterende.

Desuden har de ret til at pointere de mangler og begrænsninger der ligger i at investere i et 21:9 TV. Du henviser selv til fordele og ulemper, men vil ikke have at folk snakker om ulemperne?

Som man også er inde på her, så bruger seriøse hjemmebiografer en projektor. 21:9 giver ikke meget mening i andet end film, og hvis man udelukkende vil bruge TVet til film, hvorfor så ikke bruge pengene på en ordenlig projektor i stedet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Her kommer der lige en venlig reminder til alle om at holde en god tone - før tingene skrider.

Det her er et forum, og alle har som sådan ret til at komme med deres mening om det pågældende emne, så længe vores retningslinier overholdes. Trådstarter kommer selv med påstande omkring skaren af kritikere, så disse har naturligvis ret til at hævde sig.
Af JA
noxity skrev:JA, hvis du så samtidigt stopper dit ULV2 propaganda i de andre tråde, så tror jeg alle er glade. Ikke fordi du ikke må snakke om teknologien, det er du velkommen til, det lykkedes dig bare på en eller anden måde at få alle dine indlæg til at fremstå som den evige sandhed, hvilket hurtigt bliver ret så irriterende.

Desuden har de ret til at pointere de mangler og begrænsninger der ligger i at investere i et 21:9 TV. Du henviser selv til fordele og ulemper, men vil ikke have at folk snakker om ulemperne?

Som man også er inde på her, så bruger seriøse hjemmebiografer en projektor. 21:9 giver ikke meget mening i andet end film, og hvis man udelukkende vil bruge TVet til film, hvorfor så ikke bruge pengene på en ordenlig projektor i stedet?
Ahhh, probaganda - nu tror jeg du overdriver ;) Der er nok andet her der er mere probaganda - fint nok at folk deltager, men det skal være med en vis måde - når en tråd er på vej til at ende i mudderkastning, mener jeg det rette er at stoppe det i tide ;)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Enig. Hvis man er filmelsker, bør man have en projektor.

21:9-formatet er som sådan kun egnet til lige netop de film der skydes i dette format. Det er næppe størstedelen af alle (nyere) film der anvender dette format, men da der mig bekendt ikke findes nogen statistik over dette, forbliver det et uafklaret punkt.

Jeg synes det er fint hvis der er nogen der vil købe et 21:9-tv, men personligt ville jeg hellere have en projektor til at supplere mit 50" plasma-tv.
Af Snurrerundtlyd
Hvor har TVet kostet 42.000 kr.?

Her er en Dansk forhandler der reklamerer med følgende priser:
Førpris: DKK 34.995,00
Tilbud: DKK 19.999,00
http://www.jaman.dk/product.asp?product=900&lang=dk

Og en anden dank forhandler der skriver følgende:
Vejl. udsalgspris 34.990,00 DKK
Spar 15.000,00 DKK
http://www.lcd-univers.dk/shop/philips-56-21-628p.html

Førprisen i Tyskland har sikkert været en del lavere end den vejl. udsalgspris i Danmark på 34.990,00 DKK. TV plejer at være billigere i Tyskland end DK. Desuden er førpriser for TV som regel lavere end vejl. udsalgspris, da de fleste TV bliver solgt under vejl. udsalgspris, også nye modeller. Vejl. udsalgspris er bare noget der bliver brugt til at få produktet til at se mere værd ud end det er.

Men pas på med at blive forblændet af førpriser men se i stedet kun på hvad produkter koster her og nu og vurder om produktet er det værd uden at skele til førpriser.
Førpriser kan man ikke bruge til noget, de er alligvel tit kunstigt høje for at få et produkt til at fremstå billigere end det reelt er.
Men det er let at falde i fælden da folk føler de har sparet mere, hvis den rekamerede førpris er høj, uanset om produketet reelt var førprisen værd eller ej.

Fire danske forhandlere her med priser fra 20.000 til 33.000:
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=598155
Af JA
Liste prisen sidste år var godt 42.000, var i Fona på Strøjet og få prisen, hvis der er lagersalg i Tyskland er der som du rigtigt skriver også i Danmark, dog til noget højere priser.

Sammenligner man med hvad man får for 14.200 idag, og denne 56" 21:9 top model fra Philips er det interessant.

Og jo, behov er forskelligt, man kan diskutere til bevidsløshed om hvad er "bedst", men det er der jo ligesom ikke noget der hedder - alle behov er forskellige. Mit behov er en 21:9 med mat front, hvem der laver det er ret ligegyldigt, andre har sikkert andre behov ;)
Af JA
Filip_kbh skrev:Enig. Hvis man er filmelsker, bør man have en projektor.

21:9-formatet er som sådan kun egnet til lige netop de film der skydes i dette format. Det er næppe størstedelen af alle (nyere) film der anvender dette format, men da der mig bekendt ikke findes nogen statistik over dette, forbliver det et uafklaret punkt.

Jeg synes det er fint hvis der er nogen der vil købe et 21:9-tv, men personligt ville jeg hellere have en projektor til at supplere mit 50" plasma-tv.
Jeg har så valgt en 21:9 at supplere min 50" Pana plasma ;)

Film på blu-ray i Cinemascope er iøvrigt ca 50%.
Senest rettet af JA 21 jun 2010, 00:53, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
Ja, behov er forskellige . Vil man ha et 21:9 er der jo ikke så meget at diskutere . Men hvis man ser på hvad man ellers får for ca 14.5k - så kan jeg da nævne Samsungs 3D top plasma i 50" - med mulighed for USB recording . .

Køber du Philipsen ? - i Tyskland ? ?
Af JA
lennon skrev:Ja, behov er forskellige . Vil man ha et 21:9 er der jo ikke så meget at diskutere . Men hvis man ser på hvad man ellers får for ca 14.5k - så kan jeg da nævne Samsungs 3D top plasma i 50" - med mulighed for USB recording . .

Køber du Philipsen ? - i Tyskland ? ?
Jeg ville godt have haft 2-3 at vælge imellem, er ikke "gift" med nogen speciel fabrikant,

I princippet der hvor det er billigst - det viser sig som regel Tyskland er billigst, de 3 sidste fladskærme i DE, også Panaen, lidt "spændende" at modtage en 50" på en palle fra Tyskland, men det gik fint.

Om det bliver dette slagtilbud på sidste års model, eller den nye ? Men skal nok lægge en brugeranmeldelse - har nu ventet et år på dette .... det er en sindsyg flot filmoplevelse på en 21:9, Panaen kommer ikke i nærheden, forestil sig det endnu bedre på 2010 modellem :)
Af lennon
Nu ved vi jo ikke hvor meget Philips har flyttet sig i forhold yil sidste års modeller . Men ind til videre synes jeg at det har været skuffende over en bred kam hvor lidt LCD har rykket i 2010 mht billedkvalitet vs 2009.Ser ud til at udviklingskronerne primært er gået til 3D og diverse apps. Lidt af en bet når plasmateknologien tilsyneladende som udgangspunkt er bedre til at performe 3D, - og også billigere .

I det lys ville jeg ikke forvente for meget, - og derfor hoppe på den prisbillige 2009 Philips mens de er der . .
Af JA
lennon skrev:Nu ved vi jo ikke hvor meget Philips har flyttet sig i forhold yil sidste års modeller . Men ind til videre synes jeg at det har været skuffende over en bred kam hvor lidt LCD har rykket i 2010 mht billedkvalitet vs 2009.Ser ud til at udviklingskronerne primært er gået til 3D og diverse apps. Lidt af en bet når plasmateknologien tilsyneladende som udgangspunkt er bedre til at performe 3D, - og også billigere .

I det lys ville jeg ikke forvente for meget, - og derfor hoppe på den prisbillige 2009 Philips mens de er der . .
Der er jeg nu ikke enig - Sharp LE820 er et eksempel på det store step ( visse ) har taget i 2010. ( 0,04 på sort og samtidig perfekt gråtoneskala med edge LED er jo ret sensationelt for en LCD ). Efter et par måneder med en 32PFL9604 ved man præcis hvor skoen trykker på LCD teknologien ;)

Sidder og genopfrisker hvad diverse reviews skrev sidste år, som du siger 14.2K er godt nok billigt ift hvis den nye koster 32k - kan være det tætteste mange kommer på en 21:9 til en overkommelig penge.

Husk - man skal have en 65" 16:9 for at få samme lærred. Denne 21:9 er jo ikke højere end en 42". Jeg har ikke tænkt mig at opstille en 65" for at se film, og projektor duer ikke idet jeg vil se film også om dagen i dagslys medens jeg kikker ud over middelhavet.

http://hcc.techradar.com/files/hcc_cont ... ips171.pdf

Vi jagter jo alle den ultimative film oplevelse derhjemme, men på forskellig vis og subjektivt 8)
Senest rettet af JA 21 jun 2010, 09:16, rettet i alt 2 gange.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7