Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

KristianF skrev:Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde det perfekte LED/Plasma tv til min hjemmebio (gerne flot design)?! Det skal være enten 46 el 50 tommer.
Rummet kan blive total mørkt så solen genere ikke på skærmen pga evt reflektion. Det skal kun bruges til at se film på (dvd/blu-ray) Pris må max være 18000 kr
Håber på lidt hjælp da det er en jungle i mine øjne :((
På forhånd tak
når rummet er mørkt og du vil have det bedste billede
så hedder det et plasma tv eller en projektor
hvis skærmen skal være ny er en pan vt20 det bedste bud
en ny samsung plasma med 3D kan også være en mulighed
ellers en brugt pioneer hvis 3D er lige meget

meget enkelt og bedre billede fås ikke til dine behov
det er dog min mening
men alle test siger det samme
3D er også bedst med et plasma tv
alle tv har ulemper, men til dine behov kan jeg ikke se lcd er noget du skal kigge på.
Af Shooter DK
Gaco skrev:
Shooter DK skrev:udelukkende billedkvalitet= panasonic vt20 ca. pris 16000-17000kr.
god billedkvalitet og flot design: Samsung c7705 ca. pris 14000-15000kr.
Jeg ville ikke sige god for nogen af Samsung's LED modeller i år, ikke i den prisklasse.
jeg mente også plasmaen men det kunne du selvfølgelig ikke vide hehe
Af JA
Shooter DK skrev:
Gaco skrev:
Shooter DK skrev:udelukkende billedkvalitet= panasonic vt20 ca. pris 16000-17000kr.
god billedkvalitet og flot design: Samsung c7705 ca. pris 14000-15000kr.
Jeg ville ikke sige god for nogen af Samsung's LED modeller i år, ikke i den prisklasse.
jeg mente også plasmaen men det kunne du selvfølgelig ikke vide hehe
Med blu-ray står det jo næsten ens på alle top skærme der håndterer 24p. De forskelle der er, er jo minimale - og jo, en projektor, eller en 21:9 er det optimale til en hjemmebio der kun ser blu-ray film - en 16:9 er jo en akavet skærm til film. En projektor larmer ( det gør de fleste plasma iøvrigt også ) skal man lige være obs på.
Af xcardman
hvor kan man så få et godt 21:9 tv?
vil ikke phillips

samt der er masser af film i 1:85 format
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JA skrev:Med blu-ray står det jo næsten ens på alle top skærme der håndterer 24p. De forskelle der er, er jo minimale - og jo, en projektor, eller en 21:9 er det optimale til en hjemmebio der kun ser blu-ray film - en 16:9 er jo en akavet skærm til film. En projektor larmer ( det gør de fleste plasma iøvrigt også ) skal man lige være obs på.
Hvis BluRay så ens ud på alle skærme, så var der næppe behov for anmeldelser. Det er simpelthen lodret forkert.

At alle plasma-TV larmer er ligeledes forkert. Visse modeller har været uheldige i den henseende, såsom G20 og Samsungs B855-model, men undlad at generelisere på den baggrund.

Til 18.000 kr. ville jeg helt klart se efter en projekter i stedet, når vi udelukkende snakker om film-brug. En biograf med et 50" skærm er lidt fesent og en større skærm får du ikke hvis vi snakker plasma eller LCD i ordenlig kvalitet. Hvis man ser film, så er der vel også lyd på - det burde kunne overdøve blæseren fra en projektor.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Enig med yakken. Hvis det kun skal bruges til film i total mørke, er en projektor det oplagte valg.
Af JA
yakken skrev:
JA skrev:Med blu-ray står det jo næsten ens på alle top skærme der håndterer 24p. De forskelle der er, er jo minimale - og jo, en projektor, eller en 21:9 er det optimale til en hjemmebio der kun ser blu-ray film - en 16:9 er jo en akavet skærm til film. En projektor larmer ( det gør de fleste plasma iøvrigt også ) skal man lige være obs på.
Hvis BluRay så ens ud på alle skærme, så var der næppe behov for anmeldelser. Det er simpelthen lodret forkert.

At alle plasma-TV larmer er ligeledes forkert. Visse modeller har været uheldige i den henseende, såsom G20 og Samsungs B855-model, men undlad at generelisere på den baggrund.

Til 18.000 kr. ville jeg helt klart se efter en projekter i stedet, når vi udelukkende snakker om film-brug. En biograf med et 50" skærm er lidt fesent og en større skærm får du ikke hvis vi snakker plasma eller LCD i ordenlig kvalitet. Hvis man ser film, så er der vel også lyd på - det burde kunne overdøve blæseren fra en projektor.
Jeg skriver ikke ens, men "næsten ens på top skærme med blu-ray og korrekt 24p", tror mange deler same holdning, at billedekvalitet har det med at blive lidt hysterisk flueknepperi.

"De fleste plasma larmer" , dette er også korrekt, ikke alle men de fleste ;) ( enten blæseren eller strømfors, eller begge )

Hvorfor tests spørger du ? For top skærme og HD er der jo snart som sagt ikke den store forskel at se, det er mere features, hastighed på kanalskift, refelktioner, NET TV fungerer, DESIGN etc der efter min personlige mening vægter - det er her test kommer ind, især en stor ros til flatpanels for test/billede af reflektioner som efter min mening idag har betydelig større indvirkning på billedet end forskellen mellem modeller ( om dagen naturligvis ) - efter at have set et line-up af diverse topmodeller kan jeg vanskeligt se forskel ved blu-ray, sikkert andre har mere skarpe øjne end mine, og instrumenter der måler forskelle - men jeg kan ikke længere se den store forskel. Men naturligvis - der er nogle svipsere ind imellem - dem fanger test forhåentlig ;)
Af KristianF
Takker for de mange forslag, men tror en projektor alligevel bliver for stor til rummet. Ang lyden den vil der kommer masser af :) Alt skal købes ind til det fra nyt af så der bliver nok en del udfordringer til mig, men ved jo nu hvor jeg skal spørge om gode råd henne :)
Men tror jeg venter med 3D og køber så en god plasma, og så køber de andre ting der er forberedt til 3D.
Af lennon
JA skrev:
yakken skrev:

Jeg skriver ikke ens, men "næsten ens på top skærme med blu-ray og korrekt 24p", tror mange deler same holdning, at billedekvalitet har det med at blive lidt hysterisk flueknepperi.

"De fleste plasma larmer" , dette er også korrekt, ikke alle men de fleste ;) ( enten blæseren eller strømfors, eller begge )

Hvorfor tests spørger du ? For top skærme og HD er der jo snart som sagt ikke den store forskel at se, det er mere features, hastighed på kanalskift, refelktioner, NET TV fungerer, DESIGN etc der efter min personlige mening vægter - det er her test kommer ind, især en stor ros til flatpanels for test/billede af reflektioner som efter min mening idag har betydelig større indvirkning på billedet end forskellen mellem modeller ( om dagen naturligvis ) - efter at have set et line-up af diverse topmodeller kan jeg vanskeligt se forskel ved blu-ray, sikkert andre har mere skarpe øjne end mine, og instrumenter der måler forskelle - men jeg kan ikke længere se den store forskel. Men naturligvis - der er nogle svipsere ind imellem - dem fanger test forhåentlig ;)
Til manges store skuffelse har et par af de testsites - som der lægges mærke til herinde - uafhængigt kritiseret Samsungs topskærm (8000 serien) for at have inhomogen baggrundsbelysning og forstyrrende dynamisk kontrast . For nogen måske flueknepperi - for mig og formodentlig andre en grund til ikke at købe denne fantastisk flotte skærm . Derfor test !
Af lennon
JA skrev:
At kalde VT20 "den absolutte topskærm" er nok at overdrive lidt - der er også tests der giver føretrøjen til anden skærm end lige VT20 på 2D.
Nu findes der jo mange test på nettet. Og herinde regnes der primært med HDTVtest.co.uk og AVforums.com plus selvfølgelig Flatpanels egne test.Og de er ret så¨enige om at PanaVT/V20 er lidt enestående. Men der skal da sikkert være nogle gadgetsites og ikke midst Trusted Rew. som kommer frem til noget helt andet :s .
Af akanhjo
KristianF skrev:Takker for de mange forslag, men tror en projektor alligevel bliver for stor til rummet. Ang lyden den vil der kommer masser af :) Alt skal købes ind til det fra nyt af så der bliver nok en del udfordringer til mig, men ved jo nu hvor jeg skal spørge om gode råd henne :)
Men tror jeg venter med 3D og køber så en god plasma, og så køber de andre ting der er forberedt til 3D.
Dit budget er ret pænt så jeg ville da uden tvivl ofre eller inkalkulere de sidste penge så der er plads til 3D delen også. Når du er i den prisklasse og ønsker det bedste, så mener jeg at det næsten er uundgåligt at komme uden om 3D. Du bør i det mindste få set 3D på en skærm og derfra vurdere om det er godt nok til dig - og plasma er jo rost for at være førende ind til videre på det punkt. .. ang udbuddet er det nogenlunde det samme som da vi fik CD afspillere. Der blev lavet CD afspillere, men man kunne ingen CD'er købe, producenterne vil først se om der var salg i afspillerne før de ville gå til compact discs. man kunne antatage at det samme kommer til at ske med 3D....

JA: det ville være rart hvis du kunne være noget mere sikker i dine udtagelser her på forummet, inden du ytrer dig om meninger og formodentlige viden, det viser sig jo at være forkert mange af gangene og det er spild af tid og forståelse for os der læser det.
Af JA
akanhjo skrev:
KristianF skrev:Takker for de mange forslag, men tror en projektor alligevel bliver for stor til rummet. Ang lyden den vil der kommer masser af :) Alt skal købes ind til det fra nyt af så der bliver nok en del udfordringer til mig, men ved jo nu hvor jeg skal spørge om gode råd henne :)
Dit budget er ret pænt så jeg ville da uden tvivl ofre eller inkalkulere de sidste penge så der er plads til 3D delen også. Når du er i den prisklasse og ønsker det bedste, så mener jeg at det næsten er uundgåligt at komme uden om 3D. Du bør i det mindste få set 3D på en skærm og derfra vurdere om det er godt nok til dig - og plasma er jo rost for at være førende ind til videre på det punkt. .. ang udbuddet er det nogenlunde det samme som da vi fik CD afspillere. Der blev lavet CD afspillere, men man kunne ingen CD'er købe, producenterne vil først se om der var salg i afspillerne før de ville gå til compact discs. man kunne antatage at det samme kommer til at ske med 3D....

JA: det ville være rart hvis du kunne være noget mere sikker i dine udtagelser her på forummet, inden du ytrer dig om meninger og formodentlige viden, det viser sig jo at være forkert mange af gangene og det er spild af tid og forståelse for os der læser det.
det viser sig jo at være forkert mange af gangene

Det lyder som om jeg har skrevet ganske meget her, "mange af gangene" ... Kan du give mig nogle eksempler tak - og hvad mener du det er der er forkert ;) Mange læser over hals og hoved og får ikke de vigtige ord med i det man skriver, "der er nogle svipsere ind imellem", "de fleste" "til tider" etc etc
Af JA
Det forekommer mere at de der formaster sig til at foreslå andet end en Panasonic plasma er nongrata ;)

Trådstarter ser kun blu-ray film, og man stejler over der foreslås et 21:9, ( projektor er åbenbart mere ærbar ) . Men nu laver Panasonic ikke 21:9, og det er en LCD, derfor er den nongrata ;)
Senest rettet af JA 22 jun 2010, 13:19, rettet i alt 2 gange.
Af akanhjo
Jeg bidder geerelt mærke i dine markante meninger/ytringer og senest eksemplet fra yakken. Dine udmeldninger er ikke fakta, såsom fx at plasma altid larmer. Ydermere din snak om android her og der, NET TV og andre ting. Du er bare meget fremtonende og får ting til at lyde som det du melder er rigtigt. Jeg vil ikke starte en diskussion.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7