Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg skal til at købe et lydanlæg til mit nye Panasonic G20, og da budgettet er noget begrænset overvejer jeg et Panasonic SC-PT170 til omkring 1500. Dette anlæg har en optisk indgang og en HDMI udgang. http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... kInfo=true

Jeg er dog i tvivl om hvilke kabler jeg skal bruge, og om jeg med dette anlæg kan tilslutte både min ASROCK htpc og eventuelt en ny XBOX på et senere tidspunkt uden problemer.

HTPC'en er tilsluttet til TV'et med et HDMI kabel, og for at få lyd fra denne igennem lydanlægget skal jeg bruge et optisk kabel fra HTPC til anlæg? Men når jeg nu på et senere tidspunkt gerne vil tilslutte en XBOX er jeg i tvivl om hvordan jeg kan gøre dette, da der jo ikke er flere ledige tilslutningsmuligheder.

Som et tillægsspørgsmål vil jeg lige høre om der vil dele erfaringer med Panasonic SC-PT170? Jeg forventer naturligvis ikke et fantastisk produkt til 1500, men blot tilstrækkeligt bedre lyd end hvad et G20 kan levere.

Med venlig hilsen
Søren
Af Kratz
Hmm, jeg ser en række problemer i dine forslag.
Først og fremmest har jeg svært ved at forstå hvorfor du køber en hjemmebiograf med DVD, når du nu netop har købt en skærm som er klar til HD materiale?
Jeg ville købe en med Blu Ray afspiller i stedet. Men du vil måske afspille disse fra din HTPC? I givet fald kan du lige så godt afspille dine DVD'er harfra også, og fokusere på at få en ordentlig receiver i stedet for et kombo produkt. Men det bliver indrømmet svært til 1.500 kr, især hvis det skal dække højtalere også.
Af SMJ
Jeg er ikke rigtigt interesseret i Bluray (eller optiske medier generelt) og jeg er primært interesseret i Panasonic anlægget for at få lidt bedre lyd til billige penge. Stuen som TV'et står i er lille og jeg har ikke mulighed for at spille højt så jeg har ikke behov for noget stort (højttspillene) og derfor virker Panasonic SC-PT170 til at være et udmærket valg.

Men tilbage til hovedpointen i det oprindelige indlæg, er der noget der kan se om jeg uden problemer kan bruge en HTPC, en XBOX og Panasonic SC-PT170?
Af Kratz
Som du selv var inde på mangler der tilslutningermuligheder på dit Panasonic anlæg. Den har kun en optisk indgang.

Men du kan selvfølgelig vælge udelukkende at tilslutte din Xbox til TV'et og køre den uden om anlægget.