Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde det perfekte LED/Plasma tv til min hjemmebio (gerne flot design)?! Det skal være enten 46 el 50 tommer.
Rummet kan blive total mørkt så solen genere ikke på skærmen pga evt reflektion. Det skal kun bruges til at se film på (dvd/blu-ray) Pris må max være 18000 kr
Håber på lidt hjælp da det er en jungle i mine øjne :((
På forhånd tak
Af noxity
Panasonic VT20 i 50" er nok det bedste bud.

Det er den absolutte topskærm som pt er testet, specielt i et mørkt rum og film som primære medie.

Da du sidder i et helt mørkt rum, så er du ikke berørt af plasma's negative sider.
Af Gaco
Yep VT20 første bud.

Derefter kan du tjekke LG LE850N og Sharps LE820 (alle tre er for nyligt testet her på flatpanels)
Af Shooter DK
udelukkende billedkvalitet= panasonic vt20 ca. pris 16000-17000kr.
god billedkvalitet og flot design: Samsung c7705 ca. pris 14000-15000kr.
Af Gaco
Shooter DK skrev:udelukkende billedkvalitet= panasonic vt20 ca. pris 16000-17000kr.
Jeg ville ikke sige god for nogen af Samsung's LED modeller i år, ikke i den prisklasse.
Af ajhals
Jeg ville nok, alt efter hvor højt du vægter designet, vente og se en test af samsung C7705 plasma. Jeg har selv bestilt denne skærm, netop fordi jeg synes VT20 er ... jaa GRIM!
Af ajhals
Gaco skrev:
Shooter DK skrev:udelukkende billedkvalitet= panasonic vt20 ca. pris 16000-17000kr.
Jeg ville ikke sige god for nogen af Samsung's LED modeller i år, ikke i den prisklasse.
Jeg tror ikke Shooter DK henviser til LEDén, men derimod plasmaen!
Af JA
Jeg ville vente på tests af de nye Sony HX800/900 og UV2 teknologi, super design, super billedekvalitet. Skulle komme både i glossy og halvmat. Rygter går det også har Android, men ikke sikkert ?
Senest rettet af JA 20 jun 2010, 10:47, rettet i alt 1 gang.
Af Dillerbabs
JA skrev:Jeg ville vente på tests af de nye Sony HX800/900 med Android og UV2 teknologi, super design, super billedekvalitet, super NET TV med Android. Skulle komme både i glossy og halvmat.
Hvordan ved du at det er "super" billedkvalitet hvis ikke der er tests af de nævnte modeller?
Har du selv set og prøvet f.eks. NET TV?
Designet er jo samtidig en smagssag...
Af JA
Dillerbabs skrev:
JA skrev:Jeg ville vente på tests af de nye Sony HX800/900 med Android og UV2 teknologi, super design, super billedekvalitet, super NET TV med Android. Skulle komme både i glossy og halvmat.
Hvordan ved du at det er "super" billedkvalitet hvis ikke der er tests af de nævnte modeller?
Har du selv set og prøvet f.eks. NET TV?
Designet er jo samtidig en smagssag...
Hvordan kunne man sige de samme om V20 og Kuro inden de var på markedet, folk bestilte jo inden der forelå tests ;) Derfor står der også; "jeg ville vente på tests" ;)
Af JA
LG LX950N synes jeg også er interessant udfra den minialistiske ramme og design. Toppen ligger jo nu så tæt mht billedekvalitet at det efter min mening er andre parametre der afgør valget - især når det kun er til bluray !

At kalde VT20 "den absolutte topskærm" er nok at overdrive lidt - der er også tests der giver føretrøjen til anden skærm end lige VT20 på 2D.

Billede[/url]
Af KristianF
Er ret ny herinde så ved ikke om tekst kommer rigtige sted at stå.
Men tak for svarene og nu ved jeg helt sikkert hvilke tv jeg skal gå efter.
Har så lige et nyt spørgsmål og det er om i synes man skal vente nogle år med at gå efter 3D og så måske købe en lidt billigere flad og så evt skifte igen om x antal år når 3D er mere fremme?
Af noxity
Du vil kunne blive ved med at vente. Der vil altid være nogle forbedringer lige rundt om hjørnet.

Panasonic VT20 har fået gode ord med på vejen på 3D delen. Tror godt du kan regne med at det vil nogenlunde det samme på Samsungs PS50C7705.

Når det er sagt så er 3D en ny teknologi på mainstream markedet, så der vil helt sikkert komme forbedringer til næste år. Men tror ikke det vil være sådan at alle 3D TV der kommer næste år vil være bedre end VT20. Top modellerne skal nok være det, men ellers ikke.
Af JA
KristianF skrev:Er ret ny herinde så ved ikke om tekst kommer rigtige sted at stå.
Men tak for svarene og nu ved jeg helt sikkert hvilke tv jeg skal gå efter.
Har så lige et nyt spørgsmål og det er om i synes man skal vente nogle år med at gå efter 3D og så måske købe en lidt billigere flad og så evt skifte igen om x antal år når 3D er mere fremme?
Det er lidt svært at vurdere fremtiden, måske spørgsmålet hvor meget 3D man vil komme til at se de næste år frem, udbuddet af film i 3D er stadig begrænset, og man skal have briller på - hele familien, dvs der skal også investeres i 3D briller.

De 3D skærme på markedet idag er 1 gen, man taler om det snart er muligt med 3D uden briller - så begynder det jo at bliver mere interessant og mere operationel.

Jeg synes personligt 21:9 er langt mere interessant ( måske eneste rigtige ) end 3D når der tales om film på blu-ray - så jeg ville egentlig anbefale dig en 21:9 skærm idet din prioritet er kun film på blu-ray. Hvor skulle man dog vælge et 16:9 der ikke passer i formatet man skal bruge, med sorte bjælker i top og bund, og et lille lærred, når man kun ser blu-ray film - 21:9 er jo det eneste fornuftige format?

Prisen er højere - men når du har set blu-ray film på en 21:9 er du ikke i tvivl ;)

HOV - HAR I SET HVAD SIDSTE ÅRS 21:9 KOSTER HER INDEN LANCERINGEN AF 2010 MODELLEN !!!

1.900 EURO

http://obimo.de/DE/product_info.php?ref ... 9954H.html

Der har kun været positive reviews på 21:9

http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7