Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Lerchenfeldt
Jeg gad nok vide hvorfor jeg skal give ca. 12500,- for et Samsung 40'' 7705 i DK, når jeg kan få det for ca. 9700,- (1299€) lige syd for grænsen (Flensborg)..

Jeg synes det er frækt at man skal give næsten 3000,- mere for fjerneren "henne om hjørnet"! Det koster mig altså ikke 3 kilo at køre til Flensborg og hjem igen..

Jeg smider et link:

http://www.karstadt.de/Samsung/3D-LCD-F ... 788#pdTab1
Af noxity
Der er flere ting galt i din sammenligning:

Du sammenligner en nordisk og en europæisk model. Du får således Samsung Prestige Service på skærmen købt i DK, mens du ikke får noget som helst på den i Tyskland.

Samsung kommer altså ud på din hjemmeadresse og ordner eventuelle tekniske problemer med skærmen, og hvis de ikke kan ordne det på stedet, får du et låne TV, mens de forsøger at fixe dit eget. Du slipper altså for at sende TVet frem og tilbage, og det skal ikke håndteres af en butik, som helt sikkert ikke er så ømfindig over for TVet som du er.
En rigtig god sikkerhed at have, som kun kan opvejes af en service forsikring, som f.eks. Securator til ca. 1.200 kr. Gælder så i 4 år, i stedet for de 2 år som Samsung Prestige Service.

Nå til andet punkt på listen:
Du sammenligner ikke de samme TV.
Den model du har kig på i Danmark er en LCD m. LED skærm, mens den du kigger på i Tyskland er dens LCD modpart.

Du sammenligner altså LE40C750 med UE40C7705
Hvor du burde sammenligne LE40C750 med LE40C755 eller UE40C7700 med UE40C7705. Hvor de modeller der ender på 5, er en nordisk model.

Bilka har faktisk lige kørt kampagne på LE40C755 til 8.999kr eller 600 kr billigere en den ikke-nordiske model du har set i Tyskland.

Med andre ord, du sammenligner pære med banan, uden at vide hvordan nogle af dem smager.
Brugeravatar
Af Lerchenfeldt
[quote="trykkertor"]Og hvis du nu vil til tyskland for at købe pære og banan, hvorfor så ikke købe den billigste der koster 1.035€+ fragt?

[url]http://www.preissuchmaschine.de/in-TV-L ... 0C750.html[/url]

Totalt ca 7.900.[/quote]

Hey "Tor".

Tak for dit indlæg, men jeg foretrækker at smutte til Flensborg, hvor jeg kan pille ved varen.. :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Der er mange forklaringer.
Lavere moms, lavere løn og lavere udgifter til køb/leje af forretning.
Af noxity
Undskyld men er mit indlæg usynligt ?
Af mhca
noxity skrev:Undskyld men er mit indlæg usynligt ?
Nej, og du kan da se at trykkertor referer til det.

Men ja, sjovt at sammenligne priser på to forskellige skærme :P