Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

På det danske marked findes der ingen HDD/DVD-optager med indbygget MPEG4-tuner, og det er irriterende. Er her nogen, som har erfaring med en Panasonic DVD-optager, som hedder DMR-XW-300? Den har indbygget MPEG-4 tuner. Den markedsføres ikke i Danmark, men blandt andet i Frankrig. Den koster ca. 600 Euro, så den er ret dyr. Jeg overvejer at købe den i Frankrig, men jeg er ikke klar over, om den vil fungere her i Danmark. Den findes også på det australske marked, men der skal man ikke bestille den fra, fordi den er regionslåst med en forkert kode. Er her nogen, som kender andre udenlandske DVD-optagere med indbygget MPEG4 tuner?
Af majbom
synes også det er utroligt at der endnu ikke er lavet en PVR med mpeg4-tuner - så nyt er det da heller ikke?!

har kigget på både dreambox osv. men intet kan bruges.

det tætteste er denne ipbox: http://tv-radio-shoppen.dk/product.asp?product=23617

men som jeg læser det, er det kun sat-tuneren der understøtter mpeg4?
Af Grøffe
Det er sandt, at MPEG4 slet ikke er noget nyt. I 2007 købte jeg en SAT-modtager fra Philips i Tyskland. Det var en DSR9005, og den kan opfange både MPEG2 og MPEG4. Den er meget tysk, idet alle de tyske FTA-kanaler er indkodet forud i listerne. Men dem kan man bare slette, hvis man hellere vil se andet end tysk TV. Jeg er godt tilfreds med den.
Af xcardman
ingen mpeg4 ergo ingen boxer
så det passer fint
Af xcardman
Jep det kan du godt via et scart stik
selvom kvalitet på det optaget bliver lidt dårligere
da det skal konventeres fra digital til analog
men langt bedre end analog, hvis du har brugt det på din gamle HDD
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jesper09 skrev:Der er da den her blu-ray m. harddisk og MPEG4:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -afspiller

Jeg har netop fået boxer og kan ikke finde nogle af kanalerne med min gamle Samsung hdd - jeg går ud fra, at det er fordi at den ikke har mpeg4 - er jeg helt gal på den??
Tjek lige datostemplet på det indlæg du besvarede i sin tid. Samsung-optageren er først lige kommet på markedet i denne måned, så da indlægget blev oprettet var der ingen løsning tilgængelig.
Af Jesper09
...ja, den er jeg med på, men det kunne være at Grøffe og andre (mig selv incl.) stadig har problemet.

Derfor ville jeg da lige gøre opmærksom på dette nye produkt - nyt for mig ihvertfald.
Af Jesper09
Er der en venlig sjæl, der kan skære det ud i pap for mig.

Jeg har sat mit boxer kort i tv'et
Jeg har sat min Viasat dekoder til tv'et og videre til HDD optageren.

Hvis HDD'en skal kunne optage boxerkanalerne hvordan skal jeg så tilslutte en evt. MPEG4 boks - så den kun skal bruges når jeg optager, og ikke til dagligt, hvor jeg bare bruger alm. fjernbetjening.

Takker
Af Grøffe
BD-C8200 fra Samsung er ikke en DVD-optager med MPEG4. Og det er BD-C8500 heller ikke. Det er bluray-afspillere med harddisk. Man kan optage en TV-udsendelse på harddisken, men man kan ikke spille den over på en DVD, og heller ikke på en bluray-skive. Så der findes altså stadigvæk ingen DVD-optager med indbygget MPEG4-tuner på det danske marked. Jeg tror, at rettigheds-fnidder er årsagen til det. Filmdistributørerne er bange for, at der opstår en industri af piratkopierede film, og derfor gør de alt hvad de kan for at hindre udbredelsen af DVD-optagere. Det vil jeg tro, de kan gøre ved at blokere for Boxer-godkendelse af DVD-optagere med indbygget MPEG4-tuner. På den måde kan filmdistributørerne i praksis hindre, at disse produkter bliver solgt på det danske marked.

Teknisk set kan jeg godt lave en DVD på basis af en udsendelse, der er sendt i MPEG4. Jeg kan gøre det på min PC, som har DVD-brænder og som kan tilsluttes en digital TV-modtager i USB'en. Men jeg vil altså meget hellere bruge min DVD-optager til det, fordi jeg gider ikke trække en antenneledning over til PC'en.
Af majbom
Grøffe skrev:Teknisk set kan jeg godt lave en DVD på basis af en udsendelse, der er sendt i MPEG4. Jeg kan gøre det på min PC, som har DVD-brænder og som kan tilsluttes en digital TV-modtager i USB'en. Men jeg vil altså meget hellere bruge min DVD-optager til det, fordi jeg gider ikke trække en antenneledning over til PC'en.
man kunne også gøre det med en DVD-optager sat til sin modtager...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet er netop kopibeskyttelse. Du får ikke lov til at optage noget via en HDMI port fra en ekstern tuner og du får heller ikke lov til at brænde en optagelse i et digitalt format. Hvis du vil have noget ud af en optager, så bliver det analogt.