Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shooter DK
er jeg den eneste der skuffet over denne skærm efter anmeldelsen? 3D Crosstalk, glorier og horisontal banding, meget reflektion og til tider dårlig shadow detail alt dette for en skærm i 55 tommer til 21000-23000 kr.? nej tak hvis ligeledes sony HX900 fejler så tror jeg bare jeg holder mig til samsung c7705 plasma til 14000-15000kr. er det kun mig der er skuffet?
Af xcardman
hvorfor er du skuffet
et af de bedst led du kan få
de ting du har nævnt må man vil leve med på et lcd.
der er en grund til sony og samsung har udtalt oled er bedre til 3D
Af Shooter DK
fordi den er så dyr og dog har så mange problemer ved godt intet tv er perfekt men tror selv jeg nu går efter samsung plasma c7705 da den er betydelig billigere og har en anelse om den er bedre efter at have læst den anmeldse men det er selvfølgelig bare en anelse.
Af Leviathan
Jeg er også skuffet over dette tv, jeg havde da forventet, at det var bedre på 2D end LN850N, hvilket det ikke er ifølge Rasmus, faktisk en anelse mere glorie-effekt! Det ser ud til at LGs topmodel fra sidste år i givet fald er bedre end i år.
Af xcardman
Shooter DK skrev:fordi den er så dyr og dog har så mange problemer ved godt intet tv er perfekt men tror selv jeg nu går efter samsung plasma c7705 da den er betydelig billigere og har en anelse om den er bedre efter at have læst den anmeldse men det er selvfølgelig bare en anelse.
Men de ting du har nævnt er netop ting som lcd har problemer med og de bilver rigtig svært om umuligt at fjerne helt

havde også købt den samsung og har et lidt bedre billede end 855 fra sidste år og prisen.
Af Shooter DK
ja det er en super fræk pris og så kan jeg godt lide at den har den der 2D til 3D konvertering hvor godt den virker i praksis ved jeg ikke men har læst flere på nettet der har prøvet den omtalte konverter til konsol som jeg også skal bruge den til og de skriver at det virkelig holder vi får se ;)
Af mhca
Jeg har også lige skimmet anmeldelsen igennem, og jeg tænkte "nå, det er ikke det TV, jeg skal have i overvejelserne senere i år".

Det er jo et ret flot TV med den meget smalle ramme, men de har jo fx dummet sig med stikkene bagpå. Så selv hvis man overvejede TV'et pga. design, så egner det sig jo ikke til et rigtigt flot vægophængt TV.

Så jeg er pt. ikke fristet til at gå efter dette TV, hvis det skal være LED.
Næste gang jeg seriøst skal kigge på TV, så vil jeg igen kigge på plasma og vurdere, om nogle modeller ikke er generende med plasma buzz, som jeg er utroligt sart over for.

Nu er jeg spændt på at se, hvad Rasmus skriver om Samsung C8705 LED-model. Den lider helt sikkert også af nogle af de samme fænomener. Men til gengæld er den rigtigt flot også, og dens stik vender bagud + den har en del færre reflektioner i skærmen.
Af Shooter DK
jeg overvejede også samsung led c8705 men har valgt den fra da den bruger edge led og jo rigtig nok man slipper for mange at problemerne uden led backlight men så er kontrast så også det dårligere.
Af akanhjo
Shooter DK skrev:ja det er en super fræk pris og så kan jeg godt lide at den har den der 2D til 3D konvertering hvor godt den virker i praksis ved jeg ikke men har læst flere på nettet der har prøvet den omtalte konverter til konsol som jeg også skal bruge den til og de skriver at det virkelig holder vi får se ;)
Jeg har set det live og jeg synes ikke det holder.. Det ligner et dårligt 100 hz zyztem og så med alt for meget hakkende i billedet, selv ved ikke ret hurtige bevægelser. Det ser lidt kunstigt og ufuldstændigt ud. je synes kun at det er den "ægte" 3D der holder og er præsentabelt.
Af Shooter DK
det så også okay men hvad er der af seriøse alternativer hvis det skal være plasma og med 3D? panasonic vt20 that's a no go my boy synes simpelthen design og dets tykkelse er for langt ude it's so 2006 som bruno ville have sagt så om 3D konverteren virker eller ej er ligemeget men det er jo også lidt en smags sag.
Af lennon
Shooter DK skrev:det så også okay men hvad er der af seriøse alternativer hvis det skal være plasma og med 3D? panasonic vt20 that's a no go my boy synes simpelthen design og dets tykkelse er for langt ude it's so 2006 som bruno ville have sagt så om 3D konverteren virker eller ej er ligemeget men det er jo også lidt en smags sag.
Kravet om ultraflad skærm er for mig at se en kæmpe kvalitetsbremse for billedkvaliteten på LCD/LED teknologien . De store producenter har skuffet på stribe nu, bla fordi den "gode" local dimming LED kræver lidt mere skærmdybde end de 2-4 cm som folk accepterer. Efterhånden er der kun SonyHX900 som måske kan byde ind med et billede, som måske er lidt bedre end sidste år LCD . Lidt pinligt at Pio og Pana i den grad stadig tørrer gulv med LCD teknologien ( - minus B&O) . .
Af trykkertor
Shooter DK skrev:det så også okay men hvad er der af seriøse alternativer hvis det skal være plasma og med 3D?
Så er alternativet Samsung sin Plasma C7705.
Meget tyndt, flot design og stadig et 3D plasma.
Af Gaco
Grunden til at jeg har udelukket Samsung er pga. crosstalk problemer som jeg lagde endnu mere mærke til end LG LX950N da jeg så dem, samt at Samsungs 3D briller er de absolut værste, og meget dårlige at have på udenpå alm. briller - her er LG og Sony klart bedst.

Jeg vil sige at bedste alternativ er Sonys 52" HX900. Men desværre 3" mindre og garanteret ikke billigere, nok dyrere hvis noget.

Men jeg må også se LX950N selv med egne øjne for at afgøre hvor slem jeg synes crosstalken er. Jeg har også spottet crosstalk på Sony LX800, men det var meget lidt og kom kun engang imellem og mest hvis man kiggede efter det, så det ødelagde ikke oplevelsen.