Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TWM
Jeg står og har bestilt tv, som viser sig ikke kommer på lager igen før mindst en uge.

jeg skal så til tyskland i weekenden, og tænker på om man skal se efter samme eller lign model når man er der.

Jeg har bla. set på lg 55ld650n, som så ikke hedder n i tyskland pga noget med garanti service i norden, og så at tuneren ikke matcher.

jeg skal ikke bruge tuner da vi har yousee boks.

Men er der andet man går glip af?

for er der penge at spare i tyskland og det er den eneste forskel så kunne man da tage et med hjem
Af Martin Sjøstrand
Nu aner jeg så ikke noget om LG og service/garanti, men jeg ved at med Samsung, går du glip af Prestige service, hvis du ikke handler det i skandinavien, så vidt jeg har forstået

Om der er noget ligende med LG, ved jeg så, som sagt ikke.... så i bund og grund er mit svar nok ikke meget værd :D

Men det var da noget at undersøge inden man købte i Tyskland
Af steen_c
hvis du køber i tyskland, kommer du til at mangle.

Dansk Support.

Dansk Menu.

Pixelfejls Garanti

mpeg4 tuner

og Hjemmeservice, dvs. lg kommer IKKE hjem til dig og laver det hvis det går i stykker. du skal til tyskland med det. +
Af steen_c
hvis du køber i tyskland, kommer du til at mangle.

Dansk Support.

Dansk Menu.

Pixelfejls Garanti

mpeg4 tuner

og Hjemmeservice, dvs. lg kommer IKKE hjem til dig og laver det hvis det går i stykker. du skal til tyskland med det. +
steen_c skrev:Dansk Menu.
Du kan sagtens vælge dansk menu på TV købt i andre Europæiske lande som f.eks. England, Tyskland og Sverige.
steen_c skrev:mpeg4 tuner
55LD650 og andre LG TV købt i Tyskland understøtter både MPEG2 og MPEG4, har indbygget CI+ interface og har både DVB-T og DVB-C tuner indbygget.
Kilde, Produktblad for 55LD650 fra LG i Tyskland: http://www.lg.com/de/products/documents/55LD650.pdf

Der er dog nogle importører der påstår at DVB-tunere fra TV købt i uden for Norden ikke virker i Norden.
Jeg har dog endnu ikke læst nogen uafhængige kilder der har testet om det er sandt eller ej. Det kan bare være noget nogle Nordiske importører har fundet på for at skræmme folk fra at købe TV fra Tyskland uden om den nordiske importør.
Der er nogle mærker, hvor der ingen forkel er på tyske og danske modeller.

Men OP skal som sagt ikke bruge tuneren, så det kan være ligegyldigt om de virker i DK eller ej.
Det kunne dog være sjovt hvis OP tester om de indbyggede tunere rent faktisk virker i DK eller ej, hvis han ender med at købe det i Tyskland.
Brugeravatar
Af westahn
Jeg købte sidste år et 32SL8000 til mine forældre i Tyskland. Der er ingen problemer. Tuner virker fint med DVB-C (YouSee) og DVB-T (også HD)og der er selvfølgelig dansk menu. (Tjek det inden du køber, men jeg kan ikke forestille mig andet med et LG fra EU)
Du kan i opsætningen vælge land eller en indstilling der hedder -- altså ingen landekode. Du behøver altså ikke vælge f.eks. Sverige, som man skulle i gamle dage på LG's tv hvis tuneren drillede... Men alt virker når du vælger Danmark og Dansk som hvis det havde været en "N-model"
Af trykkertor
Jeg kjøpte en Epson projektor i Tyskland.
Da jeg fik problemer med den ringte jeg Epson Support Danmark.
Jeg fik al den strålende service jeg behøvde.
Gratis afhænting, ind til service, og tilbage igen, lige som om den skulle være købt i Danmark.
Epson var ligeglad om den var købt i DK eller DE, de havde nu Europagaranti og behandlet min service til min bedste fornøjelse.

Nu ved jeg ikke med LG og hvordan de har det.
Men jeg er bange for at det svirrer mange rygter om at hvis man køber i et andet lande, så forsvinder alt der hedder service og muligheder.
Sådan behøver det ikke altid at være.
Af TWM
var nede og se i media-markt. denne gang kunne det slet ikke betale sig, priserne lå over eller på det samme som f.eks. i SHG.

Derfor køber vi bare i danmark.

Måske nethandel er billigere, men jeg vil frygte for garanti og lign.
Brugeravatar
Af westahn
Ja MedieMarkt og Saturn er ikke specielt billige, dog kan det betale sige at holde øje med især MedieMarkts reklamer (F.eks. tilmelde sig deres nyhedbrev)

Pt. kører de meget med rentefri finansiering - men f.eks. har jeg købt en TX-P50V10E få uger efter modellen kom på det tyske marked med 19 % rabat pga et fødselsdagstilbud, hvor der var "spar momsen" tilbud på alt hvad de havde på lager.
De har for to uger siden han en kampagne hvor man kunne tippe på hvor lang Tyskland kommer under VM. Det betyder at man kan få fra 10 - 100 % rabat, afhængig af hvor langt man spiller på at de kommer. Komme de så langt som ens bet, eller længere, får man sin rabat. (og ja op til 100 %, hvis man tipper på at de vinder VM og så også gør det)
Af bimbobo
...at der kan være problemer med TV købt i udlandet kunne være måske delvist rigtigt.
Jeg tror, at i 90% af tilfældene er sikkert de danske importører, som laver en skræmmekampagne for at holde kunderne væk fra Tyskland og andre lande.

Jeg kender mange som ha købt i Tyskland og ser Yousee og andet med MPEG4 tuner uden problem.
Mvh
Brugeravatar
Af Lerchenfeldt
..fuldstændig enig i din betragtning vedr. skræmmekampagne(r)..
Har heller ikke selv haft probs med apparater indkøbt syd for grænsen..