Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg har netop købt LG's SL 9000, og jeg er fuldt ud tilfreds :)

Efter at have siddet og leget lidt med det, fandt jeg inde på EPG'en, når jeg valgte et program at der stod "Optag"???? Jeg blev overrasket, for jeg mente ikke at det var muligt at optage via skærmen. Jeg satte en harddisk i, og prøvede at vælge optag, derefter stod der: "Kontroler at timeren på VCR er indstillet" ?? Hvad skal det betyde, senere skriver den hvis jeg skifter program: "Du har en aktiv VHS optagelse...osv..." VHS??? Det giver da ingen mening, hvorfor optage fra et HD tv, til en VHS? Jeg håber nogen kan hjælpe mig her, er der nogen mulighed for at optage direkte til en ekstern harddisk?
Af Morten_J LG
Hej Michael,

Jeg skal indrømme, at jeg ikke selv har prøvet funktionen og set at den "siger" VHS, men kan i hvert fald bekræfte, at TV'et ikke kan optage til en ekstern harddisk, hvis det er tale om en "almindelig" ekstern PC harddisk. Hvis harddisken derimod sidder i en ekstern boks med digital tuner skulle det ikke være noget problem.

Har du yderliger spørgsmål, så fyr endelig løs!
Af michael_engel
Morten_J LG skrev:Hej Michael,

Jeg skal indrømme, at jeg ikke selv har prøvet funktionen og set at den "siger" VHS, men kan i hvert fald bekræfte, at TV'et ikke kan optage til en ekstern harddisk, hvis det er tale om en "almindelig" ekstern PC harddisk. Hvis harddisken derimod sidder i en ekstern boks med digital tuner skulle det ikke være noget problem.

Har du yderliger spørgsmål, så fyr endelig løs!
Hej Morten, mange tak for dit svar.
Hvad kan funktionen så bruges til?

Jeg har faktisk et lille tilægsspørgsmål:
Når jeg ser TV om aftenen, har jeg tit dæmpet lyset markant på skærmen. Problemet ligger så i at, både tv'ets "EPG-menu" og "afspilning fra ekstern harddisk menu'en" ikke bliver dæmpet. DVS. når jeg ser tv, og vælger EPG, så skal jeg love for at jeg bliver vågen, det er skide træls at disse menu-systemer ikke bliver dæmpet. Er der nogen måde hvorpå lyset ved de systemer kan dæmpes?
Af Morten_J LG
Hej Michael,

Kan selvfølgelig godt se det forvirrende begreb i at der skrives VHS, men går ud fra det er en oversættelsesfejl i menuen.

Nu er det altid lidt svært at forstå spørgsmål helt 100 % korrekt på "skrift", men jeg skal lige være sikker på, hvad det er du gerne vil optage? Hvis jeg forstår dig korrekt, vil du gerne optage til en almindelig ekstern harddisk uden tuner altså en såkaldt PVR-funktion som eksempelvis Panasonic og Samsung har på deres TV? Hvis det er tilfældet kan det som nævnt ikke lade sig gøre, men hvis du eksempelvis har en Yousee boks så kommer "optag" funktionen fra EPG'en til sin ret.

Beklager, hvis jeg har misforstået dit spørgsmål!

Mht. lysstyrken på menu'erne, så kan lyset desværre ikke dæmpes.