Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Bede om lidt input til en passende surroundreceiver samt en Bluray afspiller. Har en gammel Kenwood surround receiver uden hdmi, som jo nok ikke kan spille optimalt med fladskærmen. På væggene har jeg nogle ældre, men velfungerende Infinity højtalere 5 minus sub. som jeg vil beholde. Jeg skal også have en bluray afspiller. Jeg er ikke nørd, og da jeg fyrer næsten hele pensionen af på en god fladskærm, bevæger jeg mig i den billige ende vedr. receiver og afspiller. Synes dog som udgangspunkt at de nævnte maskiner skal kunne udnytte skærmens kapacitet f.eks. omkring 3D, selv om jeg tvivler på at jeg vil komme til at bruge det. Jeg vægter derimod at afspilleren kan vise mine gamle DVDèr i superkvalitet, og at den kan starte relativt hurtigt. Et andet hedt ønske er at skærmens remote kan betjene (helt ell. delvist) receiver og afspiller. Er der nogen her som vil give mig et bud på nævnte maskiner, og ja, lad mig sætte pris på: receiver max 2500 og Blueray 3d afspiller max 12.-1500. Er taknemlig for alle input.
Mogens
Af maavenz
Er der ingen der kan hjælpe her? Er på Herrens mark!
Mogens
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hej Mogens

Det er næsten dumt ikke at få en afspiller med 3D afspilning med det samme. Selvom du ikke planlægger at bruge det indledningsvist, så kan dit Tv jo, og hvordan ikke udnytte dette.

Hvis du vil kunne styre alt gennem en fjernbetjening skal du blot sørge for at få enheder med HDMI. Disse taler sammen og kan derfor styres på tværs. I teorien burde dette også kunne gøres på tværs af producenter, men desværre følger producenterne ikke standarderne til fulde, så det bør foretrækkes at benytte en afspiller fra samme mærke.

Samsungs 3D blu-ray hedder BD-C6900. Den er lige landet på markedet.
Af maavenz
Tak for svaret!
Den Samsung blue ray afspiller er noteret, selv om den er lidt for dyr til mit budget. Har du, ell. andre, også et godt bud på en billig receiver med hdmi og hvad der nu skal til for at matche skærmen.
Mogens
PS. Hvornår kommer testen på Samsungs 8705èr
Af mundt
Hey.
Jeg har 8705eren og bruger Samsungs c6900 samt Denons 1911er.. Det spiller max! Det samarbejder problemløst via anynet.. Når du skifter source på tv'et skifter recieveren automatisk input og du bruger bare tv'ets remote. Super fedt!

Mundt
Af maavenz
Denon er lidt for pricy for mig. Hvad med Onkyo 308. Kan det ikke matche skærmen lige så godt som 1911èren?