Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på jagt efter et nyt tv - om det skal være LCD eller plasma har jeg ingen anelse om 8)

Men jeg ved at det skal være et 37 " eller 40" til max 5000 kr.

Jeg har kigget lidt på Philips, da jeg godt kan lide deres design. Men det er nok en pigeting O_O

HJÆÆÆLP mig med at finde et godt tv!!! :)
Af lennon
Gad vide om samsung ikke laver et lyserødt Tv . . ? (B
Af noxity
Bilka har solgt et lyserødt Prosonic TV, kan være det stadig er tilfældet. ;)
Kiri80 skrev:Jeg har kigget lidt på Philips, da jeg godt kan lide deres design. Men det er nok en pigeting O_O
Ja Philips desinger bevidst deres TV til at falde i kvinders smag siger de selv.

Derfor er Philips' tv så tøsede

Hvis du synes, Philips' nye fjernsyn er lidt tøsede, så er det ikke dig, der er noget galt med. Elektronikgiganten har nemlig sat nogle feminine fingeraftryk på sit design - læs her hvorfor.
http://www.pcworld.dk/art/10493?a=category&i=206
Af afrodite
Følger lidt med, vil give min søn et tv på 37-40 " så venter spændt på anbefalinger .

og ikke nytteløse kommentar mht farver. ( For han ønsker hverken lyseblå el lysegult = neutral farve )

Har nemlig også philips i tankerne !
Af maskus
LCD:
Sony Bravia KDL-40EX500

http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?ref=r ... p=1&sort=4

Det er et fint tv til ca. 5000,-

PLASMA:
Panasonic Viera TX-P42X20
http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?ref=r ... p=1&sort=4

ca. 4000,-

Om du er til plasma eller LCD skal du i en butik og se, dog skal du være klar over, at i butikken er indstillingerne ikke altid lige gode.
Af JA
Man skal vel primært tage stilling til om der skal ses TV om dagen, om rummet er lyst, om man kan tollerere reflektioner om dagen. Mange kan, mange kan ikke. Herefter se hvad der er tilgængeligt.

Sony LCD er kendt for glossy skærm med mange reflektioner ( men har også med mat på low-end ), den nye Sharp LE820 som er anbefalesværdig men har også glossy skærm. Toshiba og Philips har typisk med mat frontglas. Men med et budget på 5000 er det ikke let.
Senest rettet af JA 16 jun 2010, 09:44, rettet i alt 3 gange.
Af Nick_S
JA - øh nej, Sony er bestemt ikke kendt for glossy skærm med mange reflektioner. Størstedelen af Sony's lineup har i flere år bestået af 90% matte skærme.

Og i den prisklasse vi nu snakker har sony udelukkende skærme med mat overflade her i 2010 (KDL40EX500 som et glimrende eksempel).
Af JA
Ja du har ret, jeg tænker på de nye og i 10.000 krs klassen - man må en tur i Fona på strøget, Elgiganten og sammenligne.
Af Snurrerundtlyd
JA skrev:Toshiba og Philips har typisk med mat frontglas.
Nej, de har slet ingen frontglas, derfor er de matte.
Af JA
Snurrerundtlyd skrev:
JA skrev:Toshiba og Philips har typisk med mat frontglas.
Nej, de har slet ingen frontglas, derfor er de matte.
Meningen skulle dog være klar ;-)
Af Kratz
Jeg er enig med maskus

Sony 40EX500 og Panasonic P42X20 er de to bedste bud i prisklassen, med hver deres forcer og ulemper. De figurerer da også begge på listen over anbefalede skærme :)

Personligt ville jeg gå efter Panasonic, da du får den største skærm og endda billigst (forudsat der er plads naturligvis).

Som de fleste plasmaskærme lider den lidt af reflektioner i frontglasset. Jeg har altid haft svært ved at forstå hvorfor dette er et kæmpe problem. Jeg finder de begrænsede betragtningsvinkler på Sony'en langt mere problematisk.

Men det er smag og behag.