Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af glacial
Hej

Jeg har lige bestilt et Samsung PS50B535 (B og mens jeg venter har jeg et enkelt spørgsmål.

I specs. er angivet at der er tale om et 50hz tv, men jeg erindrer fra en tidligere tråd at der blev nævnt at "alle plasmaer er 100 hz".

Nogen der har kommentarer til det ? :)
Af Nick_S
Det er et 100Hz tv.

Men ikke i samme forstand som 100hz forstås ved LCD skærme (hvor der kompenseres for motion judder og lav responstid). Altså det der kaldes Motion Plus.

Hvis du vil have dette er der i samsungs 2010 plasma model, C7705, det de kalder Motion Judder Canceller.
Af glacial
ok, men hvis det er et 100 hz tv. Hvorfor skriver Samsung så 50 hz og hvordan skal 100 hz så opfattes ?
Af Nick_S
Hvor skriver Samsung da 50hz?

100hz på plasma TV fungerer meget ligesom det fungerede på CRT TV, hvor man kompenserer for et lidt hoppende billede ved 50hz.
Af glacial
Hm. Du har ret - Det står faktisk ingen steder. I specs. fra samsungs hjemmeside står der: "Motion Plus 100 Hz/200 Hz = Nej"

Mange tak for forklaringen - Det er et meget interessant emne :)
Af Nick_S
Det var skam så lidt

Håber du bliver glad for din nye skærm. Med en skærm i den størrelse skal du i hvert fald sørge for at gøre dig selv den tjeneste, at anskaffe dig en Blu-Ray afspiller i en fart ;)
Af glacial
Ja :) . Det bliver det næste jeg anskaffer mig :-)