Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
Laver lige en tråd mere, i forlængelse, af den første :p

Hvor "billigt" kan man "få" en "fornuftig" BLUERAY afspiller, og OGSÅ er god til at OPSKALERE (staver man det sådden ;) ) de gamle og ringe opløste DVD skiver?

(kæft hvor jeg glæder mig til, at vi er ude over det med roterende skiver)

Film i high end kvalitet, skulle kunne fås på en form for hukommelseskort og ikke på håbløse sarte blanke skiver. Alt hvad der hedder "roterende medier", er forhåbenlig snart historie.
Af Kratz
Køb en Oppo BDP-83, så bliver det ikke bedre på DVD siden!
På Blu Ray siden er der ikke væsentlig forskel de enkelte afspillere imellem, i hvert fald ikke hvis man går efter det rene 1080p24 signal.

Afspilleren koster 5.000 kr, så jeg ved ikke om det er indenfor dit budget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kunne vi ikke holde tingene i én tråd i stedet? Jeg kan se, at jeg har svaret præcis det samme i din anden tråd. Vælg hvilken af de to du vil køre videre med, så låser jeg den anden.
Af Kozz
Så er den modtaget. Den lille Sony 370 BD afspiller, er sørme kommet :)

Og hooold da op. I forhold til min 5 år gamle HDD optager (også fra sony og uden hdmi), så står alm. DVD film, helt utroligt meget bedre. Godt min gamle reference var så lav 8) .... Og betjeningshastigheden 8) 8) Jamen eeeeer du da gal. Hvis min gamle afspiller var en gammel mand på 90 år, så er denne lille ny en dreng (der går til fodbold) på 16 år. Der er bare SÅ meget mere fart på betjeningen. Og opstartstiden for en DVD? I løbet af ingen tid. Very nice 8)

Jeg har ingen BD film endnu, så det er jeg spændt på.

Very nice little Sony (B O_O 8)
Af Kozz
.... Men noget der er lidt irriterende er, at ved svag lydstyrke og når den kører en DVD, så kommer der små lyde fra afspilleren, som minder lidt om en arbejdende hardisk.

Kan man forvendte det?

Kører laseren ikke i et digitalt spor? Hvor kommer mon de små lyde fra?