Rasmus Larsen skrev:Eco format justerer lyset på skærmen i forhold til omgivelserne. Så hvis I aktiverer det midt på dagen, så vil skærmen hæve lysstyrken. Omvendt; hvis I aktiverer den om aftenen hvor det er mørkt, vil skærmen sænke lysstyrken.
Skærmen er ret mørk i THX profilen. Det er den fordi profilen er rettet til aftentimerne, så hvis I kører med den f.eks. i dag med høj sol, så vil I også opleve den som mørk.
Intelligent Frame Creation er uddybet i selve teksten. Derfor står den Til/fra.
Er det kun på TV signalerne I mener billedet er mørkt?
Tror bare det er ham der har svært ved at vænne sig til det, lige nu kører han med profilen normal og har så fået ham til at gå med til og sætte farver lidt ned fra 30 til 25, han var ikke meget for det men sagde til ham at der var for meget knald på de farver, men kan være han godt kan lide det sådan.
Har sagt til ham at han så kan køre med THX profilen på HDMI indgangen til film, han kommer nok mest til at se film om aftenen så det passer fint. Han synes også den stod bedre i går aftes på THX, det passer jo meget godt med det du skriver med at THX er mørkere om dagen.
Vi har ikke fået testet billedet endnu på HDMI indgangen da vi ikke kan få billed igennem, ved ikke hvad det kan skyldes, han købte helt nyt HDMI kabel med sammen med TV'et, enten så er det hans Phillips Harddisk optager den er gal med ellers ved jeg ikke.
Satte scart stik til så vi kunne komme ind i menuen på afspilleren og tjekke hvad den stod til, har fået den sat til HDMI på video output nu, prøvede så med de forskellige 720p 1080i 1080p osv. men ingen af dem gav billed på HDMI indgangen. Vi har prøvet alle 4 HDMI indgange på TV'et men ingen af dem gir billed.
Kan være du har et tip vi kan prøve? ellers ringer vi til hifiklubben og snakker med dem, kan være kablet ikke duer eller at den HDMI udgang på phillipsen er en ældre type. Ved fra min egen dvd afspiller der kommer der kun billed med over på TV fordi det er en ældre HDMI udgang, men det gør ikke noget da jeg altid kører lyden gennem mit surround settup når jeg ser film.