Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alphabet
Jeg står skranter lidt til hvad jeg skal ud og købe denne uge... Mangler et tv og vil gerne se VM NU!

Disse står jeg og kigger på.

Nx700 40tommer LCD m/ LED fra Sony med alufod 11800kr

7705 40 tommer LCD m/ LED fra Samsung 11995kr

775xxx 46 tommer LCDfra Samsung 12799kr
Af Dillerbabs
Ville vælge den nederste 46"
KUN pga. størrelsen

Men der findes mange bedre TV i samme prisklasse og endda billigere. Hvorfor har du valgt netop de tre muligheder?
Af focus01
Hvilke TV mener du er bedre og billigere?
- og hvilken begrundelse har du?
Af Alphabet
Jeg synes designet mæssigt er de meget min stil alle 3 og så vil jeg ikke give mere føler jeg for et tv når udvikling indenfor tv er ret stigende med teknologien.

Tilmed vil jeg osse gerne på sigt kunne tilslutte eksterne højtaler til mit tv. Det skulle alle 3 osse kunne klare.

Ja og så har nogen af dem 3d. Ikke at det betyder noget vanvittigt. Men man har muligheden for at benytte det.

Jeg har så læst at led tv´ne af de to jeg har nævnt har dårlig bagrundsbelysning og det forringer billede kvaliteten.
Af mhca
Sony NX700 med alufod?

Så vidt jeg ved, så koster foden en del ekstra. Så det er i hvert fald ikke ud fra den vejledende pris.

Jeg ville ikke selv vælge NX700 pga. billedet og refleksioner.
Af Dillerbabs
Uden at være helt sikker, så kan man vist sætte eksterne højttalere til de fleste TV på markedet.

Hvis du gerne på et tidspunkt vil ha 3d, hvorfor så ikke købe et billigt tv nu og så investere i 3d når du har penge til det?
Har hørt at dette er et fremragende tv til prisen http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=444139

Jeg har selv bestilt et LG PK760N i dag. Også det har en noget lavere pris end dem du har kigget på.

Har du præference for LCD?
Af Arne..
Mit råd til dig vil være at du skal tage på en lille shop tur og se på fladskærme .. det skulle ikke være helt umuligt at finde alle 3 skærme i samme butik.
Køb det du syntes bedst om ang... Billede og design.

Alle fladskærme har "Fejl" den perfekte skærm er ikke lavet endnu ( min mening ) så du kan lige så godt vælge en skærm du selv syntes om og ikke kun købe en skærm ud fra forskelige test ..

Hvor mange kan se enlig se forskel IRL på de forskelige skærme, jeg det er jo noget af en påstand her inde..GG

Hvis design betyder noget for dig, så behøver du ikke at kigge på panasonic.. de ligner noget jeg ikke vil skrive her..men de har da et ok billede hvis det kun er det du går efter.. O_O
Af Alphabet
Jeg havde bar læst et emne herinde ang et nyt tv med noget linie udgang. Hvor vedkommende ikke kunne tilslutte eksterne højtaler. Så vidt som jeg kunne forstå på tråden.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16825

MHCA:

Sonycenter sælger det till 9999 kr nx700 og en fod koster 1800kr. Så det giver jo de 11800. Og så der 5 års garanti med.. Men alle led tv med glas ramme giver jo en reflektering. Selv mit gamle Beovision 7 gjorde.

Jeg vil bare gerne ha et slank tv og designet må osse godt være flot. Jeg synes osse det er vigtigt man er glad for udseendet på sin tv. Og at det ikk er en stor firkant med klundede detaljer.
Af Alphabet
Hej Ja helt enig.

De to samsung jeg har nævnt der er forskellen vel osse kun at det ene er med led og det andet er ren lcd.

Ikke sandt. Det har efter de sammenligninger jeg har taget helt samme opløsning.

En 46 tommer ser måske bar lidt sjovere ud. End et 40 tommer.
Arne.. skrev:Mit råd til dig vil være at du skal tage på en lille shop tur og se på fladskærme .. det skulle ikke være helt umuligt at finde alle 3 skærme i samme butik.
Køb det du syntes bedst om ang... Billede og design.

Alle fladskærme har "Fejl" den perfekte skærm er ikke lavet endnu ( min mening ) så du kan lige så godt vælge en skærm du selv syntes om og ikke kun købe en skærm ud fra forskelige test ..

Hvor mange kan se enlig se forskel IRL på de forskelige skærme, jeg det er jo noget af en påstand her inde..GG

Hvis design betyder noget for dig, så behøver du ikke at kigge på panasonic.. de ligner noget jeg ikke vil skrive her..men de har da et ok billede hvis det kun er det du går efter.. O_O