Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cfischer
Hej.
Jeg er ny herinde og må også tilkendegive at min viden om fladskærme er ret begrænset. Har et budget på 5-6000 kr. Den skal være placeret på en væg ca. 3 meter fra betragtningspositionen, hvorfra jeg regner med at 40 tommer er passende.
Da der i dagtimer kommer meget lys ind i stuen, er jeg blevet fortalt at lcd er at foretrække. Er dette korrekt?
Vil meget gerne undgå særlig meget blur, da jeg godt kan lide at se sport og film med lidt gang i. Har stofa kabel tv.

Ud fra de kriterier har jeg søgt lidt på nettet. Har bl.a. kigget på Samsung LE40B550 og sony kdl40ex500. Hvilket vil være at foretrække, eller er der andre og bedre alternativer?

Håber i kan hjælpe mig.

/cfischer
Af amarone
Jeg købte selv for ganske nylig en Panasonic G20, 46" (plasma) som ligger noget over dit budget. Men bortset fra det, gør den det nu aldeles glimrende - også i en lys stue :p
Men du bør lige tænke endnu engang over om 40" nu også er den rigtige størrelse.
Selv var jeg helt sikker på, at 46" var den helt rigtige størrelse (3 meters afstand), men da jeg så pakkede dyret ud, viste det sig, at jeg havde troet, at den 46"-skærm var en hel del større :s
Så mit bedste råd er: Gør dig det helt klart hvor meget/hvor stor en 40" vil tage sig ud på din væg (lav evt. en pap-skabelon el.lign.), før du lægger dig fast på størrelsen.
Så undgår du i hvert fald "overraskelser" :)
Af Dillerbabs
Jeg synes at mit 42" var rigtig stort i starten, men efter en uge synes jeg det var ret lille og gerne må være større. Jeg sidder cirka 3,5m fra selve skærmen og har netop bestilt en 50".
Hvis du også får lyst til en "ordenlig størrelse" så er dette http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=444139 nok det bedste bud i den størrelse og til den pris. Tror ikke du vil fortryde dit køb...
Af cfischer
Har haft en vens tv til at stå i en uges tid. Det var et sony 40 tommer, hvilket umildbart virkede som en meget fin størrelse..
Kan se at samsung le40b550 kun er 50 hertz, vil det betyde slør ved hurtige bevægelser som sport etc?
Hvad med et panasonic x20? Vil det være et bedre valg?