Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
Hvad kan sides om denne billige BR afspiller?
Mon den også er god, til at opskalere DVDere?

Jeg har et Sony TV og vil helst have en afspiller, af samme mærke, så jeg måske kan nøjes med een remote :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, den vil ikke være nogen sværvægter i opskalering af DVD.
Af Kozz
yakken skrev:Nej, den vil ikke være nogen sværvægter i opskalering af DVD.
Hvad skulle man så kigge efter?
Det skal ikke være state of the art (har slet ikke råd), men bare godt og bedre end min gamle Sony HD afspiller uden HDMI :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får ikke noget i dette prisleje, som klarer opskalering på en ordenlig måde. Det tætteste er nok Oppo 83-afspilleren, som koster på den anden side af 3500 kr.
Af mhca
yakken skrev:Du får ikke noget i dette prisleje, som klarer opskalering på en ordenlig måde. Det tætteste er nok Oppo 83-afspilleren, som koster på den anden side af 3500 kr.
For lige at udnytte tråden lidt her:
- Vil du mene, at jeg vil få større udbytte af at se mine DVD'er på min Harman Kardon DVD-afspiller (forbundet med component), der har en god billedbehandling, og så lade mit Sony TV opskalere, fremfor at lade en billig bluray afspiller opskalere?

Mit alternativ er at lade min PC opskalere, og den har selvfølgelig bedre mulighed for valg af opskaleringsalgoritmer mv. i diverse programmer end en billig maskine. Dog har den dårlige DAC til stereo-lyden, og så har jeg heller ingen remote.

Jeg har dårlig fornemmelse omkring forbedringerne i en opskalering. Men jeg har dog indtryk af, at min DVD sender et ganske fornuftigt SD progressive scan signal via component, så jeg skal måske ikke være så ked af at benytte den et stykke tid endnu?

Mvh. Martin
Af Kozz
yakken skrev:Du får ikke noget i dette prisleje, som klarer opskalering på en ordenlig måde. Det tætteste er nok Oppo 83-afspilleren, som koster på den anden side af 3500 kr.
Ja, den koster desværre 5000,-

Måske det ligefrem ville være en smart idé, at købe den lille Sony BlueRay og en DVD maskine i samme prisleje? Altså Sony 370 maskinen til 1100,- og det samme (sådden ca.) til en ren DVD maskine?

Eller giver det ingen mening?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En billig DVD-afspiller vil nok ikke gøre arbejdet bedre, så i mine ører lyder det ikke som nogen særlig god idé. Billedet er ikke katastrofalt fra Sony'en - jeg bruger den selv. Jeg ser dog ikke DVD normalt, så HVOR ringe den er vil jeg ikke kommentere så meget på.
Af Kratz
Jeg er enig med Yakken. For at få en god dedikeret DVD afspiller skal du også op i pris, så du kan lige så godt kombinere det.

Jeg har ikke selv set Sony 370, så jeg skal ikke kunne udtale mig om hvordan den klarer DVD'er, men generelt skulle de være blevet bedre fra Sony 350 over 360 til 370.

Derudover er Oppo 83 stadig mit bedste bud. Den har også en fornuftig analog lyd til CD'er, samt mulighed for SACD og DVD-audio hvis det skulle være af interesse. Så du må spare lidt op ;)
Af Long John89
Har oss en Sony BDP-370--- Og bruger den da jævnligt til at osse at se dvd-film på, hvilket jeg syntes den klarer ganske udmærket, man skal bare sidde lidt længere væk end når man ser blu-ray, så syntes jeg at billedet er ganske fint... :)
Af Kozz
Den er vel formentlig en del bedre, end min gamle Sony HD recorder, som tilmed ingen HDMI udgang har.

Tak for alle input :)
Af Kozz
Long John89 skrev:Har oss en Sony BDP-370--- Og bruger den da jævnligt til at osse at se dvd-film på, hvilket jeg syntes den klarer ganske udmærket, man skal bare sidde lidt længere væk end når man ser blu-ray, så syntes jeg at billedet er ganske fint... :)
Det er jo det. Det klarer den sgu nok. Altså en lille DVD skive, i ny og næ. Jeg har ihverfald lige bestilt sådan en lille Sony. Også fordi jeg kom frem til, at jeg mest, vil bruge den til afvikling af dejlige Blueray film.

Min første Blueray film skal være: Batman THE DARK KNIGHT 8) (rip H. Ledger :(( )