Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er primært interesseret i at få en skærm, der holder længe, og som jeg både kan bruge til fritid og arbejde. Som udgangspunkt skal jeg spille nogle få spil som StarCraft 2 (strategi, men kan godt gå hurtigt) og Diablo 3. Det kan også være, der kommer andre spil, men da jeg ikke skal spille Quake og Counter-Strike på eliteplan, er der nok ikke et ekstremt krav om responstid.

Nu er det farligt at se sig blind på responstidsudtalelserne om diverse skærme; selv har jeg en T500 ThinkPad og har aldrig lagt mærke til responstidsproblemer. Det samme gælder mine to gamle CRT-monitors. Nogle førstehåndserfaringer ville måske hjælpe.

Foruden dette er det også et krav, at minimumopløsningen er på 1920x1200, og at skærmen er på størrelse med eller mindre end 24", da dét sandsynligvis ville gøre mig rundtosset i spillene. I må meget gerne komme med erfaringer med at spille spil på skærme i dén størrelsesorden.

Som så mange andre synes jeg, at Dell 2209WA og U2410 lyder spændende, men førstnævnte har en lav maxopløsning, og sidstnævnte synes at have nogle kedelige tilfælde trailing, så jeg ved ikke helt, hvad der passer til mine kriterier.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Grafikerskærme har ikke lav responstid, så forvent en lille smule trailing. U2410 var dog den model JEG ville kigge på i dit sted.
Af ljfds
Jeg har kigget på U2311H som et alternativ, og den synes at passe bedre til mine krav sammenlignet med for eksempel U2410. Er det ikke en rimelig vurdering?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, U2311 er også et udmærket bud. Jeg går ud fra, at du har læst begge anmeldelser her på siden?