Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af IT-Bruger
Interessant tråd da jeg bestilte dette TV i 42" hos Dustin Home til min bror i fredags.
Det skulle efter planen ankomme i morgen, så derfor søgte jeg evt. nogle herinde der måtte ha' nogle indstillinger mht. kalibrering....
Af PhDream
IT-Bruger skrev:Interessant tråd da jeg bestilte dette TV i 42" hos Dustin Home til min bror i fredags.
Det skulle efter planen ankomme i morgen, så derfor søgte jeg evt. nogle herinde der måtte ha' nogle indstillinger mht. kalibrering....
Der er ikke mulighed for de store indstillinger/kalibrering, med mindre man går ind i servicemenuen, men den skal man holde sig fra.

Til film (om aftenen) skal man bruge "True Cinema" profilen. Sæt skarphed mellem 0 og 3, afhængigt af kilde (HD, SD). Hvis du kigger på anmeldelsen af G10 her på siden, vil du se, at det er de samme indstillinger, der bruges, bortset fra RGB, som man ikke kan justere på S-serien.

Til spil er der en "Game" profil.

Til tv i dagslys, kan man sætte den på "Normal" eller "Cinema", med ""Eco Mode" sat til, da den så justerer lysstyrken til omgivelserne. Sæt skarphed her til 0, da der ellers kan komme for meget støj i billedet pga. øget kontrast og lysstyrke.

Husk at slukke for "Overscan" ved afspilning af HD.
Af Divindragon
Bare for en god ordens skyld, så er det ikke alle G20 modellerne som larmer, vores gør ikke :)
Af dark-rain
Så har jeg købt mit fjernsyn. Det blev S20 jeg valgte.

Indtil nu har jeg kun positivt at sige om det. Godt billed, udmærket lyd osv.
Af viacon
dark-rain skrev:Så har jeg købt mit fjernsyn. Det blev S20 jeg valgte.

Tillykke med det nye tv.

Jeg er spændt på at høre om hvordan det er med genskin, på sådan en skyet dag som i dag burde det jo ikke være så slemt, og hvordan det opfører sig med retention og fosforslør.
Af PhDream
viacon skrev:

Tillykke med det nye tv.

Jeg er spændt på at høre om hvordan det er med genskin, på sådan en skyet dag som i dag burde det jo ikke være så slemt, og hvordan det opfører sig med retention og fosforslør.
Genskin kan være irriterende i dagslys, men hvis man sætter profilen til "Normal" og lader "Eco-mode" være slået til, er det ikke noget problem. Jo, kontrast og sortniveau er ikke som i aftentimerne, men "Eco-mode" kompenserer godt for lyset.

Retention er ikke-eksisterende. Min kammerat og jeg har i hvert fald ikke set noget af det. Der er lidt fosforslør at se, men intet, der generer i længden.
Af dark-rain
PhDream skrev:
viacon skrev:

Tillykke med det nye tv.

Genskin kan være irriterende i dagslys, men hvis man sætter profilen til "Normal" og lader "Eco-mode" være slået til, er det ikke noget problem. Jo, kontrast og sortniveau er ikke som i aftentimerne, men "Eco-mode" kompenserer godt for lyset.

Retention er ikke-eksisterende. Min kammerat og jeg har i hvert fald ikke set noget af det. Der er lidt fosforslør at se, men intet, der generer i længden.
Kan kun tilslutte mig PhDream's udtalelser. Er fuldt enig. Er især positivt overrasket over, hvor lidt genskin der er.
Af viacon
dark-rain skrev:
PhDream skrev:
viacon skrev: Tillykke med det nye tv.

Kan kun tilslutte mig PhDream's udtalelser. Er fuldt enig. Er især positivt overrasket over, hvor lidt genskin der er.
Hvordan med retention på S20? Jeg kan se på recordere.dk at der er nogle der klager over retention fra tv kanalers logoer på G20.