Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ohøj med Jer,

Jeg har netop fået et nyt Samsung Plasma ps50c7705 - dejligt tv - især når man kommer lige fra et gammelt billedrørs tv fra B&O.

Jeg har mulighed jf. lokaltv udbyder at få digitalekanaler - Udbyderen oplyser mig, at de burde blot komme frem når jeg søger efter nye kanaler - Mit problem er blot, at dette sker ikke - Jeg kan hverken finde DR HD mv - Hvad gør jeg forkert på mit nye tv?

Når jeg søger efter kanaler bruger jeg funktionen analog+digital.

Vh.
Matthias
Af steffenj
Det afhænger lidt af din udbyder hvordan du skal installere de digitale kanaler.

Hvem udbyder tv der hvor du bor?
Af steffenj
Hej igen.

Det ikke helt nemt at gemmen skue den antenneforening.
Men efter lidt kiggen ser det ud til i modtager signalet som kabel tv.

Derfor skal du vælge kabel tv og indtaste de instillinger der står nederes på denne side i de bokse der dukker op ved valg af kabel-tv i tuner indstillingen.

http://skagenantennelaug.dk/Kanaloversigt.pdf

Netværksid; 100
QAM: 64
Symbolrate: 6875

Ligner meget yousee's indstillinger så vis dette ikke giver resultat så prøv at sætte frekvensen til 143.000.

Håber det hjælper lidt.
Af Matthias.
Ohøj igen,

Jeg har prøvet følgende:

Antennekilde: Kabel.
Kanalkilde: digital og analog.
Herefter har jeg indtastet qam 64, netværksid 100 symbol rate 6875 - Men lige lidt hjælper det.....

Hvad gør jeg forkert?

Iøvrigt tusind mange gange tak for hjælpen.

Vh.
Matthias
Af Lars K
Skagen antenneforening er lidt speciel på det område.

Sakset fra deres hjemmeside:

"OPLEVELSER MED SAMSUNG FLADSKÆRME:
De fleste Samsung fladskærme kan ikke finde de digitale tv kanaler i Skagen.
Dette skyldes, at Samsung har programmeret deres fladskærme til at søge ind på fælles Home kanal, der tilsyneladende kun anvendes af You See, Stofa og Canal Digital.
Skagen Antennelaug kører standard DVB-C, og har Home kanal på alle de digitale QAM kanaler de digitale TV kanaler udsendes på, i stedet for kun den ene Home kanal som ovenstående udbydere anvender.
Løsning:
Indstil din Samsung fladskærm til standard fabriksindstilling, men vælg Finland som land.
Start herefter en autosøgning. Fladskærmen vil nu finde alle de digitale TV kanaler på Skagen Antennelaugs anlæg."
Af Matthias.
Ohøj igen...

Så virker det...

Siger bare tusind mange gange tak for hjælpen.

Vh.
Matthias
Af jsj
Hej, tak for "guiden", den havde jeg aldrig regnet ud.
Efter jeg har fundet de digitale kanaler på mit samsung tv, ved at vælge FINLAND som land (tidszone+1time), kan det så passe at det ændrer på programtiderne når jeg går ind i tv guiden??.-Det gør den i hvert fald, alle programmer står i guiden til at blive vist en time senere end de rent faktisk bliver vist...er der nogen som har en idé til om det kan løses??
Af jsj
Hej, så kører mit tv, her i skagen, med alle digitale kanaler og den rigtige tid i programguide
Har brugt flg. indstillinger:
netværks id 100
qam 64
symbolrate 6875
frekvens 210Mhz
Har valgt Danmark som land i hele opsætningen! :) :)