Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

3007wfp-hc eller U2410?

3007wfp-hc
1
25%
u2410
3
75%
Af Hans81
Hejsa

Jeg skal have mig en ny skærm. Den skal primært bruges til redigering af billeder fra mit Canon 7D og "kontorbrug"...

Valget står mellem en ny Dell U2410 (anbefalet herinde) og en brugt Dell 3007WFP-HC.

3007'eren er ca 3 år gammel og stammer fra en virksomhed. Den skulle fremstå som ny. Prisen er 4500-5000,-.

Hvad ville I vælge, og hvorfor?

Ps. Mit 5770 burde godt kunne trække den høje opløsning på 3007'eren, ikke?

Mvh Hans
[/code]
Af Hans81
Der må da være nogen, der kender til skærmene :)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Har du ikke taget U2711 med i dine betragtninger - ved godt den koster lidt over 6K, men så har du da også en af markedets lækreste skærme.

Mht den 30" du omtaler, så var jeg på tidspunkt ud og se på en brugt. Den var brugt meget og det første jeg bemærkede var dens matte billede...ligesom glansen var gået af den? Siden har jeg ment, at jeg skulle holde mig fra 30" og bare holde mig til 24".

Men stod valget mellem de 2 skærme ville jeg helt klart vælge U2410 og dem har jeg set dem i dba til ca. kr. 27-2800 helt nye og ubrugte.

...og jo, dit skærmkort kan sagtens trække så store opløsninger.
Senest rettet af IT-Bruger 12 jun 2010, 10:16, rettet i alt 2 gange.
Af Hans81
Nej, havde egentligt besluttet mig for U2410, da jeg blev tilbudt den anden 3007'eren...

Men nu har jeg også kigget påU2711 - den ser godt nok også lækker ud :)

Er der nogen grund til, at den ikke står på listen over anbefalede grafikerskærme?
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Mon ikke det er fordi den er blevet testet her på Flatpanels efter sidste opdatering af listen over anbefalede skærme?

Ved næste opdatering burde den helt klart at fremgå af listen....
Af Hans81
Så kan Pest.dk godt holde op med at strejke - skal have min nye skærm ASAP :) Glæder mig og tak for tippet :)
Af Unklemac
Den er på listen IT-bruger. Bare under kontor, hvilket jeg hellere ikke kan forstå.

PS: Har skrevet en privat besked til dig Hans ;-)
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Den er på listen IT-bruger. Bare under kontor, hvilket jeg hellere ikke kan forstå.
Sorry, der var jeg lidt for hurtig på aftrækkeren :o
Så kan Pest.dk godt holde op med at strejke - skal have min nye skærm ASAP. Glæder mig og tak for tippet.
Det var da så lidt.....hvor købte du fra og til hvilken pris? Forresten så kunne jeg virkelig godt tænke mig at den i live....især dens opløsning og hvordan den performerer i forhold til min go'e gamle Dell 2407 WFP-HC (B
Af Hans81
Købte den hos Dustinhome til lidt over 6k. Har lige hentet den, og sat den til. Pt kun til VGA-udgangen på min Thinkpad W500, men skal lige har samlet min stationære i løbet af aftenen, så kan jeg rigtigt glæde mig over den...

Du er velkommen til at kigge forbi. Skal bare lige have sat den ordentligt op osv.

Mvh Hans
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Købte den hos Dustinhome til lidt over 6k. Har lige hentet den, og sat den til. Pt kun til VGA-udgangen på min Thinkpad W500, men skal lige har samlet min stationære i løbet af aftenen, så kan jeg rigtigt glæde mig over den...

Du er velkommen til at kigge forbi. Skal bare lige have sat den ordentligt op osv.
Tillykke med skærmen.
Jeg sender dig lige en PM....