Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af SquiRe
Hej jeg vil gerne akut købe et nyt fjernsyn her senest fredag men jeg har nogle spørgsmål, da der snart er 3D fjernsyn til lavere priser vil jeg vente med at købe et større tv end 32", jeg ser meget fodbold og spiller spil i øvrigt.

Jeg overvejer i den nærmest fremtid at købe en PS3 også så er lidt i tvivl om det skal være et Sony fjernsyn da den er sync med en PS3

Spørgsmål: LED/Plasma eller LCD jeg skal have fat i ? jeg regner med en maks pris på 5000 kr

Spørgsmål 2: Hvilke ekstra funktioner er gode at have? Ambilight/Motionflow?, jeg synes jeg kan se forskel på "100 hz" funktionerne det ser meget levende ud især under fodboldkampe ser jeg dette som essentielt at tv´et skal have

Overall: Et tv til fodbold og PS3 med 100hz, det skal være et Sony/Panasonic/Samsung eller Phillips, er mest kun i tvivl om den skal have ambilight eller motionflow, håber i kan hjælpe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ambilight er der meget delte meninger omkring, så det er noget du bør gøre op med dig selv.

Motionflow er en Sony teknologi. Motionflow er bare et synonym for 100 Hz. De andre producenter har dog tilsvarende teknologier. 100 Hz kan gavne og give dig mere flydende billeder, men ofte får det billedet på skærmen til at se kunstigt ud; som var det optaget med et håndholdt videokamera.

Du behøver ikke at købe et Tv fra Sony for at få fuld udbytte af PS3.

Umiddelbart vil jeg pege på Samsung LE32C575, som et fint bud på et 32" Tv. Alternativt Samsung LE32B655 modellen, som blev introduceret i 2009.
Sony 32EX500 kan også være et fitn bud. Personligt mener jeg, at Sonys 100 hz teknologi pt. er den bedste.
Brugeravatar
Af SquiRe
tak for hjælpen indtil videre jeg er blevet meget interesseret i denne her

Sony 40EX500K http://www.sony.dk/product/t32-ex-series/kdl-40ex500 . Det koster 6200kr i 40" 1200kr mere end 32" versionen og virker som om det er værd at give ud da det ser en del større ud, synes 32" tommerne minder mig af en eller anden grund om 21" billedrørs fjernsyn i størrelse.

Det eneste alternativ jeg så var et 42" Panasonic plasma fjernsyn som jeg dog ikke kan huske navnet på men det kostede 4800 kr, det var dog kun et HD ready fjernsyn og uden 100hz.

Jeg har lidt svært ved at vælge, eksspedienten sagde at 100hz var en rigtig god funtion og man virkelig kunne se forskel og at Panasonic HD ready ikek kan blive full HD

Kan man i øvrigt slå 100 hz funktionen fra i spil /film og tv når man har lyst? jeg er lidt bange for denne funktion måske er lidt gimmicky men er ikke sikker
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det er lige meget at det ikke er full HD i den størrelse. Du skal op på 50 tommer for at kunne se det med mindre du sidder under 1 meter fra skærmen.
Af MF-DK
SquiRe skrev:Kan man i øvrigt slå 100 hz funktionen fra i spil /film og tv når man har lyst? jeg er lidt bange for denne funktion måske er lidt gimmicky men er ikke sikker
Du burde nemt kunne slå 100 Hz fra når du spiller. Jeg mener bestemt Sony tv kan gemme indstillinger for hver input det nu har. Så kan du blot have det slået til når du ser alm. tv. :)
Af Supergris
Køb et Panasonic X20 i 50 ". Det fås til 6000 kr., og du skal ofre det dobbelte for at få et bedre billede!!!
Du vil helt sikkert blive tilfreds med billedkvaliteten...
Nok Best - buy lige nu...