Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af amarone
Er lige i gang med at kigge lidt mere på kalibreringen af min G20.
Jeg har naturligvis tænkt mig at bruge Flatpanels forslag.
De første indstillingsmuligheder kan jeg godt finde i menuen, men det kniber lidt med den sidste halvdel (kursiv).
Hvor finder jeg den menu-afdeling henne på G20`eren?

Efter kalibrering
Profil: THX
Kontrast 36
Lys: 0
Farve: 30
Skarphed: 0
Farvestyring Fra
Eco-format Fra
P-NR Fra
Intelligent Frame Creation Til/Fra
Panel Til

R-gain +3
G-gain -2
B-gain 0
R-cutoff +2
G-cutoff -1
B-cutoff 0
Af Lars K
Inde i menuen "Indstillinger" ligger der et menupunkt der hedder "Avanceret (isfccc) det skal aktiveres og så får du en avanceret menu inde i din THX profil hvor du kan indstille RGB for de lyse og mærke ender. Så vidt jeg lige kan huske ;)

Dog er det ikke sikkert at de RGB justeringer de kom frem til i testen kan bruges på dit panel da de (panelerne) godt kan variere fra eksemplar til eksemplar.
Af amarone
Tak Nexus.

Så kom jeg ind :)
Det kan dog undre, at der ikke er opgivet nogle tal for de værdier man indstiller med/til. Men jeg antager, at f.eks 1 flyt på piletasten til højre er det samme som +1 o.s.v.

Der dukkede i øvrigt også nogle nye billedestandarder op ved siden af THX (professionel 1 & professionel 2), men dem har jeg dog ikke tænkt mig at gå nærmere ind i O_O
Af amarone
Nexus, eller en anden: Kunne du ikke lige tjekke det med kalibrerings-menuen?
Er der/står der tal i menuen, eller er det min menu som er lidt spookey?
(det er blot fordi, at mit TV i forvejen opfører sig lidt "underligt" - så vil jeg gerne lige tjekke, om det her er endnu et "symptom")

(Her er der tal - det er der ikke i min menu)
R-gain +3
G-gain -2
B-gain 0
R-cutoff +2
G-cutoff -1
B-cutoff 0
Af Senic
amarone skrev:Nexus, eller en anden: Kunne du ikke lige tjekke det med kalibrerings-menuen?
Er der/står der tal i menuen, eller er det min menu som er lidt spookey?
(det er blot fordi, at mit TV i forvejen opfører sig lidt "underligt" - så vil jeg gerne lige tjekke, om det her er endnu et "symptom")

(Her er der tal - det er der ikke i min menu)
R-gain +3
G-gain -2
B-gain 0
R-cutoff +2
G-cutoff -1
B-cutoff 0
Normalt på Panasonic er det en lille "bar" du flytter. +3 skal læses - ryk 3 felter til højre. Jeg har et V20 - men næsten identisk menu. Altså uden tal lige der =)
Af amarone
TAK Senic - så er alt vist okay her (i hvert fald på det område) O_O
Af Divindragon
Nu er det jo ikke for at være fræk, men følgende står under testen af G20, i det afsnit som omhandler selve kalibreringen.

"Bemærk, at min RGB indstilling (rød, grøn, blå) angiver hvor meget jeg har ændret, da G20 ikke har talangivelser i menuen. +2 betyder, at jeg har flyttet slideren to mod højre. "
;;)