Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg overvejer at anskaffe nyt tv, evt 3D i 50- 63"

Hvilke tv har bedste indbyggede tunere?

Har læst at Panasonic ikke er blandt de bedste (ærgeligt) da det absolut er blandt overvejelserne.

Ligeledes er Samsung PS 7705 50" og 63" overvejet.

Jeg har en Samsung harddiskoptager fra Yousee som viser et flot signal på

mit gamle Panasonic PX 80. Vi får dog sjældent boksen tændt da det er besværligt frem for bare at bruge den analoge indbyggede tuner i tv'et.

Kan ingen af de nye tv matche tuneren i denne boks?

Mvh Kristian
Af BrianH
Jeg ved ikke hvilken der er bedst, men hvorfor bekymre sig om små detaljeforskelle, hvis det ikke er vigtigere end at du ikke engang gider tænde for den tunerboks du allerede har, men foretrækker analogt signal?
Af dalby
Hej

Vi bruger den også af og til især til HD men den er koblet gennem recieveren via HDMI så både fjernsyn, boks og reciever skal være tændt for at bruge den.

Recieveren skal desuden indstilles på rigtig indgang mm. og der står min kæreste af.

Til lige hurtigt at zappe lidt frem og tilbage, serier og den slags er det noget besværligt.

Derfor vil jeg gerne have en god DVB-C mpeg4 tuner direkte i tv'et.
Brugeravatar
Af Weissbier
Af erfaring kan jeg sige, at Sonys DVB-C tunere fungerer smertefrit. Jeg har set både yngre og ældre modeller, og der har stort set aldrig været problemer.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Panasonics tv tunere er ikke dårligere end and andre producenters, de har bevidst valgt et "blødere" billede. Måske fordi, det er behageligere i længden, at se på.