Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Buchreitz
Hey jeg står og skal købe et fladskærms tv til min ps3, men det er en jungle også selvom jeg har læst en del om emnet, men der er så mange ting man skal tage højde for når man skal købe et, derfor skal jeg have hjælp :D

har tænkt på:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -40-lcd-tv

men som sagt har synes jeg det er meget svært,

Pris niveauet lægger på omkring 7000,- og skal helst være 37-40 tommer,

på forhånd tak for hjælpen :D
Af soer8957
Jeg foreslår Panasonics G20'er, det mindste den kan fås i er 42" (TX P42G20E). Den leverer et super billede og koster knap 7000 kr. på nettet. Den har fået rigtig meget ros herinde på siden og bl.a. vundet en top-anbefaling award.

Derudover er den også den "ultimative" sportsskærm til prisen, hvis du nu fx skal se fodbold VM. Og så er det også ret let at finde den rette kalibrering til tv'et, det står nemlig flere steder herinde på sitet.

Det eneste negative kan være designet, den er ikke speciel pæn, men nu ved jeg ikke om du går op i designet eller ej. :)
Af calletv
soer8957 skrev:Jeg foreslår Panasonics G20'er, det mindste den kan fås i er 42" (TX P42G20E). Den leverer et super billede og koster knap 7000 kr. på nettet. Den har fået rigtig meget ros herinde på siden og bl.a. vundet en top-anbefaling award.

Derudover er den også den "ultimative" sportsskærm til prisen, hvis du nu fx skal se fodbold VM. Og så er det også ret let at finde den rette kalibrering til tv'et, det står nemlig flere steder herinde på sitet.

Det eneste negative kan være designet, den er ikke speciel pæn, men nu ved jeg ikke om du går op i designet eller ej. :)
Det er da vist første gang i verdenshistorien at der anbefales en plasmaskærm til at spille på.

Nej, til spil skal du finde dig en LCD-skærm.
Af kronholm
Eller så er det bare første gang du åbner øjnene ordentligt. :)

I og med panasonics plasma tv har en rigtig lav responstid så gør det panasonic til en ideel spille-skærm, samtidig med at de er mere modstandsdygtige overfor retention end de fleste andre plasma-tv.

Men hvis man skal bruge tv'et som computerskærm, så er det korrekt at plasma ikke er det bedste.
Af xcardman
LCD er bygget til at fungere som en computerskærm
så det er ikke så underligt

Men ja en plasma skærm fungere rigtig godt til ps3
der er masser som spiller på deres plasma tv

Men hvis man skal bruge den til 70 procent spil, vil jeg dog selv købe en lcd skærm
Af Buchreitz
Den skal bruges til ps3 og film/TV, ca 75% ps3 og 25% film :)hvad mener du med funktionalitet? altså om skærmens menu er god/dårlig?
Af akanhjo
xcardman skrev:LCD er bygget til at fungere som en computerskærm
så det er ikke så underligt

Men ja en plasma skærm fungere rigtig godt til ps3
der er masser som spiller på deres plasma tv

Men hvis man skal bruge den til 70 procent spil, vil jeg dog selv købe en lcd skærm
Hvorfor så? Hvad er det for dig som vægter den vej til LCD så? pga af frygt for retention eller hvordan?