Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claustrier
Er fuldstændigt splittet mellem disse to skærme, skal beslutte mig senest mandag;

Samsung C8705
Fedt billede men ikke sort set bare lidt fra siden. Meldinger om clouding og ghosting, synes en del har meldt om div. fejl inde på de udenlandske forums. Rigtig god garanti/service

LG LX950N
Ingen har endnu set/testet den færdige udgave. Potentielt et fedt tv ud fra test af 850' eren. Minus med den blanke glasflade. Måske ringe text tv hvis ligesom sidste års modeller.

Hvad ville DU vælge og hvorfor?
Af Leviathan
Nu har jeg ikke selv set LG LX950N, men sidste års topmodel fra LG, blev anmeldt som en af de bedste LCD-tv overhovedet. Og når Samsungs C8000 LCD serie ikke har fået synderligt gode anmeldelser, ville jeg personligt gå efter LG.
Af Dressah
Jeg ejer selv C8705'ern i 55. Hvor ser du de dårlige reviews? alle dem jeg har læst har været positive, CNET UK har den liggende som det næstbedste reviewede tv nogensinde: http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 1,1,00.htm

Jeg har det selv, alt jeg har oplevet ved det har været positivt. Billedkvalitet, features osv. Især DNLA og mkv understøttelse er sweet. Synes dog der er en hvis negativ attitude over for samsung fjernsyn generelt, som jeg ikke forstår.

Min mening, Dress!
Af lennon
Dressah skrev:Jeg ejer selv C8705'ern i 55. Hvor ser du de dårlige reviews? alle dem jeg har læst har været positive, CNET UK har den liggende som det næstbedste reviewede tv nogensinde: http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 1,1,00.htm

Jeg har det selv, alt jeg har oplevet ved det har været positivt. Billedkvalitet, features osv. Især DNLA og mkv understøttelse er sweet. Synes dog der er en hvis negativ attitude over for samsung fjernsyn generelt, som jeg ikke forstår.

Min mening, Dress!
Cnet.uk er ikke just et testsite som entusiaster henviser til ;;) . De lidt lunkne anmeldelser af Samsung 8000/5 konkluderes bla på de meget respekterede sites HDTVtest.co.uk og AVforums .
For at ende ud med det fantastisk smukke og tynde 8705 har Samsung været nødsaget til at indgå nogle kompromisser . Hvilket betyder at man for færre penge kan få et TV som performer en overall bedre billedkvalitet.
Af claustrier
bl.a. denne

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 529695.htm

'potentially decent...' er ikke ret flatterende..

jeg har selv set tv' et i hifiklubben, og jeg var lidt skuffet over hvor meget sort du mister når du ikke sidder direkte foran tv' et - ved godt der ryger lidt når lcd ses fra siden, men lige netop på dette skal man ikke flytte sig RET meget før det ses.

og så synes jeg det vrimler med 'defekte tv historier' på AVSforum og avforums - men måske bare mig der har ramt de forkerte indlæg :-) En der er gået igen er defekt IR transmitter i TV' et (var vist også én herinde med samme problem), billede der fryser, tv der ikke kan tændes osv osv - minder i uhyggelig grad om mine gamle Philips LCD' er (gys!)

Men når dette er sagt synes jeg stadig at det er et fedt og smukt tv med et rigtigt godt billede. Og intet tv er vel uden 'uhensigtsmæssigheder' af den ene eller anden art.

På LG' en er det reflektionerne fra glasskærmen samt de 'blokke' som baggrundsbelysningen i dette (måske) giver der giver anledning til panderynken. :-)

Så hvad kan jeg mindst / bedst leve med? ;-)
Af Shooter DK
har ikke set nogen af dem i virkeligheden men at dømme ud fra at samsung bruger edge led og den lg du henviser til bruger rigtig led med local dimming ville jeg vælge LG trods at samsungs 2d til 3d converter skulle være rigtig nice.
Af lennon
Hvis man på nogen måde kan leve med 8705´s dynamiske kontrast og elendige synsvinkler ville jeg vælge det . Udover det fantastiske design, - har det nogle kvaliteter mht deinterlacing (SD Tv), lys/kontrast samt fede features omkring USB recording .

MEN i min verden taber den ellers i samtlige andre enkeltdicipliner til PanasonicV20 pånær design og strømforbrug . Og hvad med Samsungs nye plasma - ? ? Men jo ikke 55" . .
Af xcardman
Hvis billedekvalitet vægter rigtig højt både 2D og 3D
hvorfor så ikke lige kigge på en samsung plasma tv
63 tommer og der vil 3D begynde og komme bare lidt til rette

synes godt nok der er for mange ulemper stadig på disse led skærme
de ser jo rigtig flotte ud, men billede oplevelsen er vil det vigtigste
de er jo ikke lige frem billige
den bedste led skærm bliver nok en sony HX900, men koster også

cnet kan man ikke bruge til ret meget
Af Leviathan
Dressah skrev:Jeg ejer selv C8705'ern i 55. Hvor ser du de dårlige reviews? alle dem jeg har læst har været positive, CNET UK har den liggende som det næstbedste reviewede tv nogensinde: http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 1,1,00.htm

Min mening, Dress!
Jeg har aldrig skrevet, at det var decideret dårlige reviews, bare heller ikke gode (AVforums og HDtvtest). Som flere skriver er cnets anmeldelser ikke særlig brugbare, hvis det er billedkvaliteten man vægter højest.

LG'en vinder på baggrundsbelyst LED med local dimming. Chad (højt respekteret ISF kalibrator på AVSforum) anmeldte LG H90 sidste år (top LG sidste år, også med local dimming). Han bedømte det til at være et af de bedste tv sidste år - bedre end V10 og B855, så mon ikke LG LX950N også er god?
Af xcardman
har du et link hvor chad mener en LG var bedre
end v10 og 855.
det har jeg aldrig hørt omtalt
kan phillips virkelig ødelægge et panel og billedesystem så meget
for det er samme panel der sidder i deres top modeller.
sidste år og også i år.
Af claustrier
xcardman skrev:Hvis billedekvalitet vægter rigtig højt både 2D og 3D
hvorfor så ikke lige kigge på en samsung plasma tv
63 tommer og der vil 3D begynde og komme bare lidt til rette
Det har jeg faktisk også gjort, men 63 tommer lige voldsomt nok, 50 er for 'lille' (hvor pokker er deres 58" 7000 serie plasma?), og så er plasmaerne jo heller ikke helt problemfri sv. jeg kan læse mig frem til :-)
Af Leviathan
xcardman skrev:har du et link hvor chad mener en LG var bedre
end v10 og 855.
det har jeg aldrig hørt omtalt
kan phillips virkelig ødelægge et panel og billedesystem så meget
for det er samme panel der sidder i deres top modeller.
sidste år og også i år.
Her er et link til alle Chads reviews: http://hdtvbychadb.com/reviews.htm

LG H90 får samlet 45 point, kun overgået af Pioneer 9G Elite Kuro, som får 49. Nu skal det så lige siges, at jeg ikke er enig i alt hvad han skriver, men jeg mener bare, at man skal tage det meste af det han skriver seriøst, da han netop går op i billedkvalitet og ved, hvordan man kalibrerer tv. (og som han skriver, er det ikke sandheden han kommer med, bare hans subjektive mening.)

Personligt ville jeg hellere have et plasma-tv :)
Af xcardman
Ok
det var netop efter hans test af samsung 855
jeg blev helt sikker på mit valg af Pioneer 9G

claustrier
Men glæder mig i hvertfald til test af sony 46 eller 52 tommer HX900
som jeg selv regner med bliver det bedste 3d lcd i år
samt et rigtig godt 2d billede
men vi må se om sony skuffer.
der er desværre ulemper ved alle tv.
en pioneer har også ulemper, bare færre end alle andre tv.

Men vent til test af HX900 , hvis du kan nøjes med 52 tommer.
Af claustrier
har netop haft en Pio KRP-500, men manglede DVB-C tuneren.

Sony'en er flot, men den brede ramme de kører med på de modeller der allerede er kommet i monolith design er ikke køn, og så har jeg hørt at menuerne er rigtigt langsomme på sony, og det er et rigtigt stort turnoff for mig. Og så kan jeg bare ikke vente længere, solgte Pio' en i APRIL!

Hvis jeg VIDSTE hvornår HX900 kom kunne jeg måske vente, men det kan jo ligeså godt blive sidst i juli, og det gider jeg ikke vente på.

Samsung plasma kunne også være på tale hvis der var en 58" i 7000 serien, men den kan jeg ikke finde nogen steder, kun 50 eller 63 tommer.