Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PPB92
Hej, jeg ville egentlig bare vide om det kun er mig som syntes at menuen på overnævnte fjernsyn er meget langsomt generelt?

Har Philips evt. lavet en software opdatering til det eller? Fordi det er jo næsten ikke til at leve med. :-/
Af Lars K
Det er generelt for Philips.

De har en ganske flot GUI, men det kræver altså en del processorkraft at få det til at køre flydende/hurtigere og det har Philips bare ikke i deres TV. Det er specielt "spændende" når man skal flytte 60-70 kanaler rundt efter en kanalsøgning. Der er ikke rigtig noget at gøre.

Sonys nyeste generation er heller ikke specielt hurtig. KDL-xxEX500 har fået en del hug pga dets sløve menu.

Vi bevæger os over imod en verden hvor vores fjernsyn skal indeholde flere og flere funktioner og være flottere og flottere med smarte farver og grafik. Oplevelsen bliver bare ikke specielt god når hastigheden ikke følger med. Det er da blevet bedre på nogle område som f.eks DLNA hvor sidste års modeller var noget træge. Det har flere producenter forbedret i år men det er altså stadigvæk ikke helt godt.
Af Søndergaard
Jeg er ikke enig i at det er generelt for Philips. Jeg har ikke prøvet 7404, men på min skærm skifter man rundt i menuerne uden forsinkelser. Også selvom der er 600+ kanaler (kun DVB-T og DVB-S). Jeg kan måske forstå at indstigningsmodeller kan være langsomme, men på en mellem-model som 7000 serien ville jeg ikke acceptere det.
Af Kickstart
>>>Det er generelt for Philips.

Hvor har du det fra ? ;)

Oplever ikke nogen form for ventetid eller langsomt GUI på min 9703H Cineos og ej hellere på min lidt ældre 9603H Cineos, som i nogle punkter faktisk er hurtigere en 970'eren.
Af Lars K
Jeg kører pt. rundt og installerer Philips, Sony, Panasonic, Toshiba, LG osv hver dag og min opfattelse er absolut at Philips ikke er de hurtigste i menuerne ved sammenligning med diverse andre mærker.

Det er muligt at man ikke lægger mærke til det når man kun benytter Philips men kommer du fra et Panasonic til et Philips så er der en ret stor forskel IMO.
Af Kickstart
At omtale Philips som dårlig generelt i forhold til andre mærker, er jeg stadig uenig med dig i 8)

Mine forældre har købt et af de nye Samung C6705 og jeg har en kammarat som har LG's SL9000 og jeg er af den overbevisning at Philips slår dem begge på både opbygning af GUI og hurtighed. Ret godt klaret, set ud fra at f.eks. begge mine egne tv ikke er de helt nyeste.

Kan ikke udtale mig om Panasonic, så der kommer den måske til kort. Dog har jeg afprøvet en EX600 fra Sony i Fona og i guder det er langsomt og når ikke Philips til sokkeholderne.
Af thcleaner
det er rigtigt at philips "billige" alle andre end 9000 serien er langsome