Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hightower
HP'en er sat en hel del ned, sammenlign med samsung 215tw (højest sansynligt pga det er en model der udgår). HP'en har et S-PVA panel (samme som samsung 215tw) mod Mirai's TN. Hvis du googler lidt, vil du finde flere anmeldelser af HP'en - til den nuværende pris er den suveræn, panelet er TN overlegent (omend lidt mindre) - men personligt ville jeg ikke købe den pga. de kæmpe højttalere... ellers havde jeg!
Brugeravatar
Af ravnk
Ja det må da tydeligvis være et kvalitetspanel HP bruger (S-PVA (Samsung LTM210M2), det anvendes af flere andre skærmproducenter og så til den pris. Der har dog været lidt problemer vedr. tænd/sluk knappen der i nogle tilfælde er forsvundet ind i skærmen ?.
Jeg tror dog jeg må prøve at bestille et eksemplar og så se om man kan leve med de der højttalere.
Der er i diverse anmeldelser lidt forskellige meninger om HP skærmens anvendelighed til hurtige spil, men mon ikke den kan sammenlignes med den her på siden testede Samsung 215TW eller kan man ikke samligne de to, på det område trods samme paneltype ?
Brugeravatar
Af hightower
Du anbefaler en skærm uden DVI ? O_O
Brugeravatar
Af ravnk
Ja, så har jeg modtaget min HP og den ser nu ikke så slem ud som frygtet med de store højttalere. Farverne er flotte, ingen pixelfejl og background bleeding er minimal ved total mørke kan anes lidt X tenedens, lysest i hjørnerne.
Jeg har dog kæmpet med et frustrerende input lag. Både mus (MX 510) og tastetur lagger, både i Windows men især i spil, har prøvet med Oblivion, HL2, PoP2. Jeg har ændret lidt settings for musen + sat render ahead til 1 (har et Nvidia GTX 7800). Dette har hjulpet noget men det er ikke helt godt.
Er der andre der har været ude for dette problem, enten med HP f2105 eller Samsung 215tw og har I fundet en løsning.
Min tidligere skærm var en LG 1932P, Den laggede ikke som HP´en men jeg vil gerne have en skærm med bedre farver idet jeg bruger skærmen til lidt fotoredigering.
Da I testede samsungen her på siden, oplevede I da tendenser til inputlag ?.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Inputlag lader desværre til at være knyttet til skærmens kredsløb og ikke til de perifære enheder som f.eks. mus og keyboard. Under vores "Artikler" på forsiden er fænomenet beskrevet. Da det er elektronikken i skærmen og ikke kun krystallerne der er årsagen, så kan man ikke direkte overføre erfaringer med samme panel på andre skærme til dit tilfælde - desværre.

Du kan ikke stille på noget i dit grafikkort der entydigt vil ændre problemet, så enten må du indstille dig på at leve med det eller også skal skærmen retur.
Af klaus jessen
Tak for de gode svar !
Især til ravnk som er så flink at teste den for mig ;-)
Nu er jeg bare ret sikker på at jeg ikke vil have den HP, da jeg ikke har lyst til inputlag.
Så jeg kiggere videre i skærmjunglen.

mvh