Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum.

Jeg opretter denne forespørgsel for en ven.

Han har lige købet et Samsung LCD TV i 5 serien i bilka. Han kan ikke komme til at se de digitale kanaler selvom de skulle være tilgængelige på hans kabelnet. (Ikke yousee eller stofa)

Er der specielle indstillinger man skal lave for at få det til at virke, eller er der simpelthen ikke dvb-c i 5 serien?

Jeg kender ikke Samsungs TV så jeg ville lige forberede mig lidt inden jeg går der over og kigger på det. Håber i kan hjælpe :-)

tvkartoffel
Af noxity
Der er en DVB-C tuner i 5-serien.

Problemet skyldes nok måden du søger på.
Så hvis du kunne komme med en beskrivelse af hvordan i søger efter de digitale kanaler, så kan det være jeg kan spotte fejlen :)
Af bimbobo
..hvis du har Yousee, skal du nok vælge "Sweden/Sverige" som land..
Spørg mig ikke hvorfor, men det virker på Panas TV..
Mvh
Af noxity
bimbobo skrev:..hvis du har Yousee, skal du nok vælge "Sweden/Sverige" som land..
Spørg mig ikke hvorfor, men det virker på Panas TV..
Mvh
Han har ikke Yousee, og det er ikke nødvendigt at vælge et andet land, hvis du kender de rigtige søge oplysninger.
Af tvkartoffel
OK.

Jeg kan så gå ud fra at det ikke skyldes at der mangler den korrekte tuner.

Hvad menes der med de rigtige søge oplysninger? Skal der gøres andet end at aktivere dvb-c tuneren og søge efter kanaler?
Gider du uddybe?
Af Larsdk
Taster han netværks id ind? hvis han ikke har sådan et skal han have det af sin udbyder. Eller måske kan han vælge fuld søgning.
Af pnv
Hej tvkartoffel
jeg havede samme problem,med nyindkøbte samsung 46C 8705(fedt tv :) ) jeg havde canal digital cabelbox, som jeg udskiftede med et ca-modul (kortlæser)og kunne ikke få nogle digitale kanaler frem :o og løste det ved
at indtaste nyt LAND(NORGE) og indtaste nyt nætværks id,
symbolrate, og frekvens, som du kan få oplyst hos cabeltv udbyder.
jeg håber det kan bruges.

PNV[/u]