Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jokke10
Hej.
Jeg har lige opdateret mit Samsung PS50B650 tv.
Men efter opdateringen, har jeg oplevet en væsentlig forringelse af billede kvaliteten via scartkablet.
Jeg har nemlig min satelit reciever sluttet til via scart, da den ikke har hdmi udgang.
Men det udstyr der er sat til via hdmi har stadig super billede kvalitet.
Jeg ved godt at scart aldrig blir helt super, men det er blevet væsentlig dårligere efter opdateringen. Har prøvet at kalibrere, men det kan bare ikke lade sig gøre at få et rimeligt billede. Det er blevet utroligt mørkt, selv med max lysstyrke.
Er der nogen som har prøvet noget ligende, eller har en løsning på dette?
Mvh Joachim
Af Jokke10
Nu har jeg set man kan få en converter fra scart til hdmi. Mon det ville løse problemet? Jeg kan se i beskrivelsen at converteren også opskalerer signalet. Er der nogen der har erfaring med sådan en, og om den virker. Det ville være træls at kaste 750 kr efter sådan en, hvis det ikke har nogen effekt.. :)
Af noxity
Kan være at opdateringen har slettet nogle af dine tidligere indstillinger. Det kan således være du skal indstille den port igen.
Af Jokke10
Hej Noxity.
Hvis du tænker du på at kalibrere tvét mens det er i "scart mode", har jeg kalibreret til jeg var helt blå i hovedet.. :D
Af trykkertor
Men står scart-indstillingen til true RGB, eller har den reset sig til composite?
Hvis den nu står på composite, så er det langt dårligere billede, end om den står som RGB.
Af Jokke10
Hej Trykkertor.

Det er jeg ikke sikker på jeg ved hvor jeg skal se efter henne.
Skal man ind i servicemenuen?

Mvh
Joachim.
Af trykkertor
Nej, det skal i så tilfælde være i en meny for tilkoblinger eller billede/video.

Men du er sikker på at:
1. scart går ind i EXT 1 porten på tv? (EXT2 klarer ikke RGB)
2. At boksen sender ud i RGB og ikke composite/komposit?

Du kan videre prøve:
1. Vælge "tilbakestille til fabrikksopsætning" i fjernsynet
2. Vende om scart-kabelen
Af Jokke10
Hmm, ikke noget af det der virker. Jeg er nok nødt til at købe en scart til hdmi converter, og prøve at koble den til via hdmi i stedet..