Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FRB
Rasmus Larsen skrev:
Larsdk skrev:
FRB skrev:Er der nogen, der ved, om den nye firbenene fod også kan fås til plasma?
Får mit plasma på mandag eller tirsdag og har også en UE40C7705 så skal jeg se om foden passer. Hvilket jeg dog tror den gør.

Men plasma vejer jo en del mere.
Det gør den, men Samsungs tynde plasma-Tv er faktisk alligevel overraskende lette i forhold til f.eks. LGs og Panasonics plasma-Tv.

Normalt har jeg lidt problemer med at smide et 50" op på testbænken i forbindelse med tests her, men det går lettere med de tyndere modeller, så mon ikke foden holder, hvis den vel og mærke passer til monteringshullerne. :)

Men vil det så sige, at den firbenede fod følger med købet eller er det et tilvalg?

Og kan sådan en fod overhoved købes særskilt?
Af mirage62
Rasmus Larsen skrev:
mirage62 skrev:Jeg har også modtaget skærmen, og jeg har desværre det problem at den brummer. Jeg har før haft en LG plasma, og selvom jeg ikke har haft en B855 lyder det som det samme problem.
Lyden er meget tydelig når man står foran skærmen som i øvrigt hænger på vægen i ørehøjde. Når jeg er 1-2m fra skærmen er lyden høj, hvis jeg tager øret helt tæt på skærmen er den lav, og hvis jeg sidder i sofaen som er 3,5m fra kan man ikke høre det
Skærmen er ellers meget fin så jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal returnere den eller få service, det kan jo være at jeg bare har været uheldig.
Der er ofte en tendens til at summelyde intensiveres, når Tv hænger på væggen. Alle plasma-Tv brummer en smule fra bagsiden. Den burde dog helst ikke kunne høres fra 1-2 meter, men det må være pga. en form for resonans, som dannes sammen med bagvæggen.

Et løsning kan måske være at smide noget støjdæmpende materiale bag skærmen.

Det lyder dog ikke godt med buzz igen. Jeg håber ikke det er generelt ligesom på B855.
Der er ingen tvivl om at det er meget retningsbestemt, hvis jeg står lige for er lyden høj, men rykker jeg til højre eller venstre er den lav, så der er måske en sammenhæng med de skjulte højtalere?
Jeg vil prøve at tage det ned og se om lyden er lavere når det er på foden, og det med lyddæmpende materiale kan også være en ide hvis det ikke blokerer for den normale lyd også.
Jeg har ringet til Samsung Service, og de vil gerne komme ud og se på det, så hvis det kan nås uden at jeg overskrider min returret prøver jed det.
Af H8Red
Well min er også en buzzer...

Jeg oplever at den starter med at være helt rolig, men efter 30 min. til 1 time intensiveres summen.

Virker som om det kommer fra bagbeklædningen, dvs strømforsyningen.
Mit hænger helt op mod væggen og på venstre side af skærmen ender væggen. Så lyden kan frit vandre den vej ud i rummet.
Det er tydeligt.
Jeg fandt en gammel plastic vinkel skinne der lige passede i mellemrummet mellem skærm og væg øverst. Da jeg lagde den der dæmpede den støjen markant.

Ved ikke om jeg bare skal se tiden an, har oplevet at en plasma bliver roligere med tiden. Når cellerne er kørt til tror jeg.

Hmmm.... tænker om jeg skal ringe til Samsung prestige allerede nu, har kun haft den i 2 dage.

Venter sgu´ lige og ser hvordan den arter sig over en uges tid eller 2.

For det er den absolut bedste skærm jeg nogensinde har haft.
Billedet er så meget forbedret på de punkter jeg savnede fra B855. Ingen deinterlacing artifacts og roligere panoreringer. Mums..

Og det 3D materiale jeg hentede via youtube linket er for sejt... nøøøøj :)
Af kskruger
H8Red skrev:Well min er også en buzzer...

Jeg oplever at den starter med at være helt rolig, men efter 30 min. til 1 time intensiveres summen.

Virker som om det kommer fra bagbeklædningen, dvs strømforsyningen.
Mit hænger helt op mod væggen og på venstre side af skærmen ender væggen. Så lyden kan frit vandre den vej ud i rummet.
Det er tydeligt.
Jeg fandt en gammel plastic vinkel skinne der lige passede i mellemrummet mellem skærm og væg øverst. Da jeg lagde den der dæmpede den støjen markant.

Ved ikke om jeg bare skal se tiden an, har oplevet at en plasma bliver roligere med tiden. Når cellerne er kørt til tror jeg.

Hmmm.... tænker om jeg skal ringe til Samsung prestige allerede nu, har kun haft den i 2 dage.

Venter sgu´ lige og ser hvordan den arter sig over en uges tid eller 2.

For det er den absolut bedste skærm jeg nogensinde har haft.
Billedet er så meget forbedret på de punkter jeg savnede fra B855. Ingen deinterlacing artifacts og roligere panoreringer. Mums..

Og det 3D materiale jeg hentede via youtube linket er for sejt... nøøøøj :)
Kan jeg få dig til at uddybe yderligere dine oplevelser på din nye skærm, i forhold til din gamle 855?
Af trykkertor
Ja tak.
Det samme som kskruger skriver.
Nye C7705 vs gamle B855
Hej

Hvis i er interesseret i et samkøb af samsung ps50c7705, skal i blot være over 10 personer som mener dette seriøst. Jeg kan i så fald anskaffe skærmene til den favorable pris 13000,- kr. pr. stk. med fuld garanti i lokal butik uanset hvor i landet du er bosat. Hvis i oprigtigt er interesseret i dette skal jeg bruge lidt mere information, og så trækker jeg i trådene.

Leveringstiden er endnu ukendt, men midt i juni er mest sandsynligt, afhængigt af hvornår den endelige bestillingen finder sted..

Mvh Mads - (tv-sælger)
Madstodont skrev:Hej

Hvis i er interesseret i et samkøb af samsung ps50c7705, skal i blot være over 10 personer som mener dette seriøst. Jeg kan i så fald anskaffe skærmene til den favorable pris 13000,- kr. pr. stk. med fuld garanti i lokal butik uanset hvor i landet du er bosat. Hvis i oprigtigt er interesseret i dette skal jeg bruge lidt mere information, og så trækker jeg i trådene.

Leveringstiden er endnu ukendt, men midt i juni er mest sandsynligt, afhængigt af hvornår den endelige bestillingen finder sted..

Mvh Mads - (tv-sælger)
Sweet... hvor er du bosat? Kan du lave samme trick med ps63c7705?? Jeg står lidt i mellem 50'eren og 63'eren
Af wium
H8Red og mirage62

det lyder ikke godt med buzz :( har selv haft en 855 som røg retur grundet buzz.

Skifter summen efter hvor mørkt billedet er? eksempelvis hvis i skifter over til tekstv.

Det var det som irriterede mig mest ved 855 at buzz lyder svingede i styrke hvis billedet blev mørkere
Madstodont skrev:Hej

Mvh Mads - (tv-sælger)
Hvilken butikskæde kommer du fra?
Af Poloko
Hej

Mvh Mads - (tv-sælger)
Jeg er klart interesseret, hvis levering er midt juni. Er der nogen 3D briller med?
Af Ryydhoff
Jeg har modtaget mit PS50C7705 i mandags og smidt op på væggen. Det er virkelig en fornøjelse og jeg er indtil videre meget tilfreds. Der skal korrigeres lidt på billede indstillinger med contrast osv.

Der følger 3D briller med, men for dem af jer der skal til at bestille så husk at minde forhandleren om at de skal bestilles sammen med tv´et, da de ikke ligger i kassen.

Jeg har testet lidt 2D-3D på HD kanaler og det er imponerende. Dog er effekten jo af gode årsager ikke helt enorme, men det fungerer godt!
Af mirage62
wium skrev:H8Red og mirage62

det lyder ikke godt med buzz :( har selv haft en 855 som røg retur grundet buzz.

Skifter summen efter hvor mørkt billedet er? eksempelvis hvis i skifter over til tekstv.

Det var det som irriterede mig mest ved 855 at buzz lyder svingede i styrke hvis billedet blev mørkere
Hos mig er der ingen forskel om billedet er hvidt / sort eller helt slukket via strømspare-funktionen, så det er ikke den traditionelle plasma-summen.
Af Ryydhoff
mirage62 skrev:
wium skrev:H8Red og mirage62

Hos mig er der ingen forskel om billedet er hvidt / sort eller helt slukket via strømspare-funktionen, så det er ikke den traditionelle plasma-summen.
Jeg har ikke bemærket nogen som helst summen fra mit, ville jeg lige tilføje :-) og det er uanset hvad jeg har kørende.
Af wium
Det er altid noget. Det var specielt variationen som gjorde mig meget opmærksom på summen.

At der er flere som nævner at de ingen problemer har med buzz lyder dog også rigtig godt eftersom jeg har bestilt et eksemplar
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 22