Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af asco
Hej jeg overvejer at købe et Samsung 46c659l, har set expert har det til 7999 i denne uge, syntes jeg ikke er dyrt:
http://www.expert.dk/default.asp?state= ... ategoryid=

Men jeg kan simpelthen ikke finde nogen test eller debat eller lign. omkring det. Så jeg tænkte jeg ville høre om der var nogen her inde der kunne fortælle lidt om det, sagt med andre ord er det pengene værd?

Tak på forhånd
Af steffenj
Du kan prøve at kigge efter tests af le40B655/650 det er forgængeren til c6xx serien og der skulle ikke være de store ændringer udover ny chip(hurtigere menu) ny menu/layout og ny DLNA.
Af asco
Jeg kan se de skriver meget om et input lag på den model som linket (teste) går til. Er det mon også gældene i den nyere model som jeg vil købe, den test der er i linket er vidst modellen ældre! ???
Af Rod1983
asco skrev:Jeg kan se de skriver meget om et input lag på den model som linket (teste) går til. Er det mon også gældene i den nyere model som jeg vil købe, den test der er i linket er vidst modellen ældre! ???
Hej asco. Ved ikke om der er så meget input lag på c659'eren. Testen referer til 650'eren som blot er "grundmodellen" om man vil, indenfor den nye 6 serie. De forskellige numre 65x er blot variationer indenfor den samme serie (design, features mm.) mens panelerne er identiske. Dog skal jeg ikke udelukke om det er kommet nyt software der netop håndterer dette problem - hvis det da overhoved er muligt at løse med nyt software :)

PS: Her er priserne for den danske model af 650'eren nemlig C655'eren (40"): http://www.pricerunner.dk/pl/2-2601160/ ... ign-Priser
Af asco
Rod1983 skrev:
asco skrev:Jeg kan se de skriver meget om et input lag på den model som linket (teste) går til. Er det mon også gældene i den nyere model som jeg vil købe, den test der er i linket er vidst modellen ældre! ???
Hej asco. Ved ikke om der er så meget input lag på c659'eren. Testen referer til 650'eren som blot er "grundmodellen" om man vil, indenfor den nye 6 serie. De forskellige numre 65x er blot variationer indenfor den samme serie (design, features mm.) mens panelerne er identiske. Dog skal jeg ikke udelukke om det er kommet nyt software der netop håndterer dette problem - hvis det da overhoved er muligt at løse med nyt software :)
Tak for det svar, gav lige en god ide hvad jeg kan søge efter inde for den model. Men medhenyn til inåut lag, så er det vist så vidt jeg kan læse ved folk der spiller?

Har dog en PS3 jeg skal bruge til det, men der bruger jeg 95% af tiden til at se film og høre musik via og ikke så meget spil, det er sjælten.

Men hvad syntes i ellers om spec kontra pris, ville i heller forslår et andet tv i samme pris klasse? skal jeg evt. gå efter et LED LCD?
Af Rod1983
asco skrev:
Rod1983 skrev:
Tak for det svar, gav lige en god ide hvad jeg kan søge efter inde for den model. Men medhenyn til inåut lag, så er det vist så vidt jeg kan læse ved folk der spiller?

Har dog en PS3 jeg skal bruge til det, men der bruger jeg 95% af tiden til at se film og høre musik via og ikke så meget spil, det er sjælten.

Men hvad syntes i ellers om spec kontra pris, ville i heller forslår et andet tv i samme pris klasse? skal jeg evt. gå efter et LED LCD?
Ja hvis man spiller en del så kan det være problem. Ny har jeg ikke set det IR men umiddelbart virker det som et ok LCD tv. Rent billedmæssigt vinder du som udgangpunkt ikke meget ved at skifte til "LED Tv" som jo blot er et LCD tv med anden baggrundsbelysning. Et andet tv kunne være en G20 i 46": http://www.pricerunner.dk/pl/2-2582905/ ... ;;;&sort=4
Af asco
Det er jo så et plasma TV og jeg har en relativ lys stue, så tro at genskin vil give mig problemer, så derfor er jeg faldet for LCD som jeg også har i dag.

Men vil et input lag give problemer hvis jeg feks. ser blueray film fra en PS3??
Af lennon
asco skrev:Det er jo så et plasma TV og jeg har en relativ lys stue, så tro at genskin vil give mig problemer, så derfor er jeg faldet for LCD som jeg også har i dag.

Men vil et input lag give problemer hvis jeg feks. ser blueray film fra en PS3??
Med mindre at din stue er helt håbløs vil plasma passe bedre til dit behov . Bemærk iøvrigt at en del af de nyere LCD også har en temmelig glossy overflade . .
Af bantam
asco skrev: Men vil et input lag give problemer hvis jeg feks. ser blueray film fra en PS3??
Nej.