Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg købte for et par uger siden et 42" G20 som erstatning for et lidt ældre 37" LG.

Da jeg først tilsluttede TV'et til HTPC'en og bootede op, kom der fint billede på skærmen og alt virkede som det skulle. Lyden og billedet kørte perfekt og alt var vel.

Dagen efter, da jeg igen ville se noget fra min HTPC, var der intet billede da jeg skiftede input fra DVB-C tuneren til HDMI.

Jeg genstartede HTPC'en og så dukkede billedet op igen.

Sådan har det faktisk kørt siden. Jeg kan skifte mellem tunere og HDMI outputs alt det jeg vil, men hvis jeg slukker TV'et og derefter tænder det igen, er det nødvendigt at genstarte HTPC'en før TV'et opfatter at der er et signal på HDMI porten.

Jeg har prøvet alle HDMI portene, men det gør ingen forskel. Det er ligegyldigt hvor længe TV'et har været slukket. Jeg har ikke prøvet andre kilder end HTPC'en.

Jeg har i ca et halvt år kørt med LG'et tilsluttet min HTPC uden problemer (ud over manglende 24p afspilning og mulighed for at slå overscan fra) så jeg går ud fra at problemet ikke har noget med HTPC'en eller HDMI kablet at gøre.
Af spazoid
Er der virkeligt ingen der har nogle idéer? Longshots er også velkomne, jeg er desperat!
Af bantam
Har du et ATI-grafikkort?
Af spazoid
HTPC'en benytter sig af IGP'en i CPU'en (Core i3 540) så nej, det er hverken ATI eller nvidia :)
Af spazoid
Er der nogen der har et G20 (eller andet i samme serie) som kan bekræfte at deres TV IKKE lider af dette problem?
Af DHJ
Jeg har noget lign det her, det var efter jeg opdateret softwaren i fjernsynet.

Nu ved jeg godt nok ikke hvad HTPC er, men jeg kan ikke få noget billede på skærmen, lige meget hvad jeg prøver, har også prøvet alle hdmi indgangen, uden held :(.

Mit gpu er 285gtx.

Hvis jeg genstarter pcen, får jeg bootmenu osv på mit fjernsyn, og ikke på min pc skærm, når den kommer ind i windows, får jeg intet billedet på fjersynet længere.
Af DHJ
Synes ikke rigtigt der er nogen løsning, ud over at købe nyt hardware? Hvilket jeg ikke er interesseret i, da mit tv er helt nyt.. Og har slet ikke råd til at købe nyt hardware til pcen.
Af Peter Schrøder
DHJ skrev:Synes ikke rigtigt der er nogen løsning, ud over at købe nyt hardware? Hvilket jeg ikke er interesseret i, da mit tv er helt nyt.. Og har slet ikke råd til at købe nyt hardware til pcen.
Har ikke haft tilsvarende problemer, men har du ikke en "tving tv" funktion på pc'en?
Af DHJ
Det tror jeg ikke.. :) - Jeg har ingen problem med dvi - vga, men fra dvi-hdmi, går den bare i sort skærm.. :(
Af spazoid
Problemet er løst!

Jeg ændrede opdateringsfrekvensen i Windows fra 24 Hz til 60 Hz, og problemet forsvandt.