Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af per korshøj
Nej du skal have en "extern" boks. Nu ved jeg ikke om du har Stofa, Yousee eller er på en antenneforening, men hos Yousee kan du leje/købe en samsung 3126 med harddisk. Stofa tilbyder en Zaptor.
Af nyhus
Tak for svaret.

Jeg har YouSee.

Så selvom fjernsynet kun er DVB-T og Mpeg2, så omformer boksen så det kan køre på fjerneren? Og via HDMI kablet fra boksen over i fjernsynet så kommer der også god billedkvalitet?

.....og det vil også virke når Mpeg2 ophører?

VH Allan
Af per korshøj
nyhus skrev:Tak for svaret.

Jeg har YouSee.

Så selvom fjernsynet kun er DVB-T og Mpeg2, så omformer boksen så det kan køre på fjerneren? Og via HDMI kablet fra boksen over i fjernsynet så kommer der også god billedkvalitet?

VH Allan
Ja tunerdelen står boksen for. og det kører så via HDMI til dit tv. Desuden er der også en del andre fordele ved at have boksen , bl.a. Start forfra, leje film (cinema) Tv Arkiv med masse af DR´s programmer. Se her på http://yousee.dk/ Prisen er 89 kr. pr mdr. hvis du vil leje.

Per
Af dkscan
nyhus skrev:.....og det vil også virke når Mpeg2 ophører?
Ophør af MPEG2 vedrører kun modtagelse via egen antenne, så det har ingen betydning for dig, når du får tv via YouSee.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
nyhus skrev:Tak for svaret.

Jeg har YouSee.

VH Allan
Du har fået tingene mikset lidt sammen. Det output der kommer fra en boks er rent HDMI. Det har intet med MPEG2, MPEG4 eller andre kompressionsformer at gøre. Dit TV ser HDMI-signalet fuldstændigt som var det en DVD-afspiller du havde koblet til i stedet. Dvs. der er ingen krav om MPEG-understøttelse når du sætter en boks til, da signalet blot ses som et rent video-feed. Dit TV behøver faktisk slet ikke have nogen tuner af nogen art - det kunne være en alm. PC-monitor du benyttede og slet ikke et TV.