Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har købt et samsung 8705, og skal nu have en ny hdd til brug over pvr. Så ville jeg lige høre, hvad i bruger, om det er med stømforsyning ved siden af eller indbygget? Larmer den i har, evt. hvilken en vil i selv købe?
Af Flemming Larsen
Er der slet ikke nogen som har købt, eller tænker på det?
Af mhca
Jeg ville helt klart vælge en 2.5" harddisk. De larmer mindre, og har ikke behov for strømforsyning.

Afhængigt af placering, så ville jeg kigge på de mere kendte mærker og ellers bare vælge efter design.

Mvh. Martin
Af Flemming Larsen
pallandsen skrev:Jeg har købt denne til mit Samsung 8705: LaCie Rikiki Harddisk 640 GB

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=712756

Den er lydløs og så tynd at den ikke rør væggen når den er sat bag på tv'et og tv'et hænger med Samsungs slim ophæng.
Det var da ellers en fed lille en. Den må jeg se nærmere på-
Takker.
Af mf
Virker denne disk uden extern strømforsyning, og er den helt lydløs?

/MF
Af mhca
mf skrev:Virker denne disk uden extern strømforsyning, og er den helt lydløs?

/MF
Ja, stort set alle 2.5" eksterne harddiske er uden strømforsyning, hvis ikke alle.

Det hedder ikke "helt lydløs", det hedder "meget støjsvag" O_O
Du kan ikke tale om en lydløs mekanisk disk, da det er subjektivt, hvornår en disk ikke kan høres, og de bevægelige dele altid vil afgive noget lyd.

Jeg kender ikke disken, men jeg vil tro, at de fleste 2.5" diske (ikke 7200RPM) ikke vil bemærkes, hvis de placeres på bagsiden af TV'et. De kan sagtens høres, hvis du bruger dem med en bærbar og lægger dem på bordet ved siden af dig.
Af lakli
Hvad er det præcist den usb/harddisk man køber til sit samsung 3d ledtv skal kunne, for at det virker med pvr funktionen ?

Jeg kunne nemlig godt tænke mig en usb til mit nye tv, men ved overhovedet ikke hvad for en?

Håber der er nogle der kan hjælpe :)
Af Flemming Larsen
lakli skrev:Hvad er det præcist den usb/harddisk man køber til sit samsung 3d ledtv skal kunne, for at det virker med pvr funktionen ?

Jeg kunne nemlig godt tænke mig en usb til mit nye tv, men ved overhovedet ikke hvad for en?

Håber der er nogle der kan hjælpe :)
Det du gør, er at du sætter den til. Og så spørger den hvad du vil bruge den til, der skal det så være til media play. Og så formaterer den i det rette format. Derefter er du så klar.
Jeg endte med at købe en på 1TB. Og det var denne til 546kr, så det var til at overkomme.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=655091
Af lakli
Jeg prøvede med min usb nøgle, hvor jeg også sagde ja til at den blev formateret, men det virkede stadig ikke.

På samsungs hjemmeside fremgår det at man skal bruge et højhastigheds USB lagringsmedie af SLC typen for, at du kan anvende PVR funktionen på dit TV

Men kan ikke udmiddelbart finde denne slc type ?
Af Flemming Larsen
Det ved jeg ikke meget om. Men den jeg har købt, den virker fint med optagelse og timeshift.
Af lennon
Der er noget med at i hvert fald Panasonic kræver en vis størrelse på USB enheden. Og minimum størrelsen er altså noget større end nogle USB-nøgler (- man kan betale) .
Af Palex
lakli skrev:Jeg prøvede med min usb nøgle, hvor jeg også sagde ja til at den blev formateret, men det virkede stadig ikke.

På samsungs hjemmeside fremgår det at man skal bruge et højhastigheds USB lagringsmedie af SLC typen for, at du kan anvende PVR funktionen på dit TV

Men kan ikke udmiddelbart finde denne slc type ?
Jeg forsøgte først med en scandisk usb nøgle på 8gb, den virkede ikke. Har bagefter prøvet med en Dane-elec 8gb usb nøgle, og den virkede uden problemer. Jeg ved ikke årsagen, men prøv med en anden usb nøgle :)
Brugeravatar
Af laurberg
Hej. Har puttet en 2.5" Hitachi Travelstar 80 GB 7200RPM, jeg havde liggende til ingen nytte, i lille kabinet og monteret bag på fjernsyns beslaget. Den kører faktisk rigtigt godt...