Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jokke10
Uha jeg har problemer!
Jeg har idag opdateret softwaren i mit Samsung Plasma tv.
Alt så tilsyneladende fint ud under opdateringen, MEN....
Da tv ét starter op igen vender billedet på hovedet!
Ja alt vender på hovedet, præcis som havde jeg hængt tvét op omvendt.

Meget mærkeligt, og super træls..

Inde ved Samsung support havde han aldrig hørt noget ligende, og han gav mig også et anternativt download til software, men det blev samme resultat: billedet er stadig på hovedet. Og så lige her før VM! :o(

Nogen herinde der nogenside har hørt om dette fænomen, og måske har en mirakelkur?
Man kan vel ikke downgrade sit tv igen?

Mvh
Den uheldige Samsung ejer..
Af thcleaner
det lyder som om at tvet har registeret det som et lcd tv

hvad står der når du gå ind i konktakt samsung?
Af noxity
Du kan lige starte med at fortælle hvilken opdatering du har smidt på TVet.
Af Jokke10
Hej igen..
Når jeg går ind i "kontakt Samsung" står der bare det normale med at man skal gå ind på Samsung´s side hvis man vil opdatere osv..

Mht hvilke opdateringer jeg har brugt:
Den oprindelige som tvét kom med var: T-CHL7DEUC_2004.1

Den nye jeg først lagde ind var T-CHLAEAC _2005.0

Så anbefalede Samsung suporteren jeg prøvede: T-CHL7DEUC_3000.2

Men som sagt, billedet ville desværre ikke vende sig..
Af thcleaner
hvilket tv ser den det som i kontakt samsung?
Af noxity
Uden at have 100% på update navnene, så ligner det at du har smidt en forkert update på TVet. Hvorfor den så har godkendt dette, ved jeg ikke.

Nu er problemet så at efter du har smidt 3000.2 på, så har du ikke længere mulighed for at downgrade. Det er den primære ting som 3000 updatene tilføjer.

Så umiddelbart tror jeg eneste løsning er at sende den ind til reparation. Da den ikke er en nordisk model, er det dog lidt bøvlet, med mindre du har købt en service aftale af en art.
Du skal nemlig selv stå for at få den sendt afsted, og det er ikke altid lige let med et 50" TV, specielt ikke hvis du mangler kassen.
Af thcleaner
ja så vid jeg kan se er det en asiatisk update du har smidt en første gang og som nævnt er den har den anden update ikke mulighed for at downgrade

men spørgsmålet er om det ikke kan løses ved at rode lidt i service menuen
Af Martin Sjøstrand
Og hvis det skal til "rep" når du det nok ikke inden VM, så der ville jeg skrue beslaget omvendt på, og så hænge det på hovedet indtil VM er overstået :D

Men for ikke at gøre for meget grin, vil jeg da sige det lyder surt. Håber da, at du kan, som thcleaner siger, ordne det i servicemenuen
Af noxity
thcleaner skrev:ja så vid jeg kan se er det en asiatisk update du har smidt en første gang
Så giver da da pludselig mening at det vender på hovedet, de er jo på den anden side af kloden O_O
thcleaner skrev:men spørgsmålet er om det ikke kan løses ved at rode lidt i service menuen

Ja heller gøre det hele meget værre.
Af Jokke10
Har set inde i "Kontakt Samsung" og der står:
Model Code LEN0B650
Software: T-CHLDEUC_3000.2
Er det så fordi at fjernsynet nok tror den er en LCD skærm?

Det med I siger man måske kan klare det fra servicemenuen, vil jeg gerne prøve at se på. Men den servicemenu der tænkes på, hvordan kommer man derind?

Sidste ting: Hvis den skal sendes til rep, efter VM, var der nogen der foreslog at hænge tvét på hovedet. Det er jo en midlertidig mulighed, men er der nogen som ved om et plasma tv i den størrelse kan tage skade af at hænge på hovedet?

Mvh
Joachim
Af Jokke10
Så fandt jeg ud af at komme ind i service menuen. Men der er godt nok meget at vælge imellem derinde. Jeg har læst mig til man skal passe lidt på derinde, da ens tv kan gå i sort ved en forkert indstilling. Er der nogen der ved lidt om hvorhenne derinde man de instillinger der vedrører opdateringer..
Af thcleaner
du skal vælge den første menu og så skal du skifte det den tror er en le0650 tilbage til en ps50b650
Af Jokke10
Hold nu kæft hvor er du GOD thcleaner!!!

Det virker bare nu. Gik ind i servicemenu, ændrede den ene linie som du skrev, og Wupti, så stod skræmbilledet normalt igen.

Jeg takker mange gange, du har gjort en nordjyde rigtig glad idag.
Så blir der sgu alligevel VM på storskærm i det lille hjem! :-)

Rigtig god dag til alle jer herinde..
Af thcleaner
godt at hører det virkede